VZN o zásadách hospodárenia s majetkom mesta Krupina

VŠEOBECNE ZÁVÄZNÉ NARIADENIE MESTA KRUPINA

č. 1/2014

O ZÁSADÁCH HOSPODÁRENIA S MAJETKOM MESTA KRUPINA

V súlade s § 11 ods. 4 písm. a) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a § 9 zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov ustanovujú sa tieto zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta Krupina.

PRVÁ ČASŤ

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Článok 1

1. Mesto Krupina je právnická osoba, ktorá za podmienok stanovených v príslušných právnych predpisoch a v týchto zásadách samostatne hospodári s vlastným majetkom.

2. Mestské zastupiteľstvo v zmysle § 11 ods. 4 písm. a) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, určuje zásady hospodárenia a nakladania s majetkom Mesta Krupina.

3. Zásady sa vzťahujú na majetok určený na výkon samosprávy, na majetok mesta zverený do správy rozpočtovým a príspevkovým organizáciám mesta a primerane na spoločnosti zriadené mestom.

4. Majetok mesta slúži na plnenie úloh mesta. Majetok mesta možno použiť najmä na verejné účely, na podnikateľskú činnosť a na výkon samosprávy mesta.

5. Primátor mesta, v zmysle § 13 ods. 5 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, je štatutárnym orgánom v majetkovoprávnych vzťahoch mesta.

DRUHÁ ČASŤ

MAJETOK MESTA

Článok 2

Vymedzenie majetku mesta

1. Majetkom mesta sú hnuteľné a nehnuteľné veci vrátane finančných prostriedkov, pohľadávok a iné majetkové práva mesta, ktoré sú vo vlastníctve mesta.

2. Majetok mesta tvoria najmä:

a) veci, ktoré prešli do majetku mesta na základe zákona č.138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov,

b) veci, ktoré mesto nadobudlo na základe kúpnej zmluvy, darovacej zmluvy, zámennej zmluvy a iného právneho titulu,

c) veci a súvisiace majetkové práva, ktoré mesto získa pri hospodárení s vlastným majetkom, v rámci svojej činnosti, pri plnení úloh vyplývajúcich mu zo zákona č.369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov,

d) majetkové práva vrátane pohľadávok a záväzkov,

e) cenné papiere,

f) obchodné podiely v obchodných spoločnostiach, v ktorých je mesto spoločníkom,

g) iné majetkové práva.

3. Majetok môže byť v spoluvlastníctve Mesta Krupina a inej obce alebo inej právnickej osoby, resp. fyzickej osoby.

Článok 3

Všeobecné zásady hospodárenia

1. Všetky orgány mesta, rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené mestom (ďalej len „správca“), subjekty s majetkovou účasťou mesta, užívajúce majetok mesta, sú povinné majetok mesta najmä:

a) zveľaďovať, zhodnocovať a vo svojej celkovej hodnote v zásade nezmenšený zachovať,

b) udržiavať, užívať, brať z neho úžitky,

c) chrániť ho pred poškodením, zničením, stratou alebo zneužitím,

d) používať všetky právne prostriedky na ochranu majetku, vrátane včasného uplatňovania svojich práv alebo oprávnených záujmov pred príslušnými orgánmi,

e) viesť majetok v účtovníctve a v predpísanej evidencii podľa osobitných predpisov,

f) vykonávať inventarizáciu majetku a záväzkov podľa osobitných predpisov a nariadení primátora mesta, zákona o účtovníctve 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov a príslušných interných predpisov mesta.

2. Mesto je povinné zachovať účelové určenie majetku, ktorý nadobudlo podľa § 2b a § 2c zákona č.138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov na výchovno - vzdelávací proces, v oblasti vzdelávania a výchovy a činnosti s ním súvisiacich a na zabezpečenie sociálnej pomoci a zdravotnej starostlivosti. Na tento majetok nemožno zriadiť záložné právo ani zabezpečovací prevod práva, uskutočniť výkon rozhodnutia, konkurzné konanie a reštrukturalizáciu konanie podľa osobitných predpisov. Táto povinnosť sa skončí na základe rozhodnutia mestského zastupiteľstva podľa § 7a ods.2 zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov.

3. Všetky právne úkony spojené s nakladaním s majetkom mesta musia mať písomnú formu, inak sú neplatné.

4. Fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej sa majetok prenecháva do prenájmu, výpožičky alebo sa prevádza do vlastníctva, musí mať ku dňu podpísania zmluvy uhradené všetky záväzky voči mestu.

TRETIA ČASŤ

KOMPETENCIE PRI NAKLADANÍ S MAJETKOM MESTA

Článok 4

Rozhodovaciu právomoc pri nakladaní s majetkom mesta majú:

1. mestské zastupiteľstvo, právomoci uvedené odseku 1 tohto článku,

2. primátor mesta, právomoci uvedené odseku 2 tohto článku,

3. štatutárny zástupca príspevkovej alebo rozpočtovej organizácie zriadenej mestom (ďalej len RO a PO), právomoci uvedené odseku 3 tohto článku,

1. Mestské zastupiteľstvo schvaľuje:

a) spôsob prevodu vlastníctva nehnuteľného majetku mesta, to neplatí, ak je mesto povinné previesť nehnutelný majetok podľa osobitného predpisu (§ 18a ods. 3, 29a ods 1. zákona č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v znení neskorších predpisov,

b) prevody vlastníctva nehnuteľného majetku mesta, to neplatí, ak je mesto povinné previesť nehnutelný majetok podľa osobitného predpisu (§ 18a ods. 3, 29a ods 1. zákona č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v znení neskorších predpisov,

c) nadobúdanie nehnuteľného majetku (aj darovaním, dedením),

d) podmienky obchodnej verejnej súťaže, ak sa má prevod vlastníctva nehnuteľného majetku mesta realizovať na základe obchodnej verejnej súťaže,

e) prevody vlastníctva hnuteľného majetku, vedeného v majetku mesta nad nadobúdaciu hodnotu 3.500,- Eur v jednotlivom prípade,

f) nakladanie s majetkovými právami, ak podľa týchto zásad nemá právomoc nakladania primátor mesta, alebo štatutárny zástupca RO a PO,

g) vkladanie majetku mesta do majetku zakladaných alebo existujúcich obchodných spoločností,

h) koncesné zmluvy na uskutočnenie stavebných prác alebo koncesné zmluvy na poskytnutie služby uzatvorené podľa osobitného predpisu (zákon č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), a to trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov MsZ,

i) zriadenie a zrušenie vecného bremena,

j) prenájom nehnuteľného majetku okrem prípadov uvedených v bode 2., ods. a) a b) tohto článku, týchto zásad,

k) prenájom pozemku na stavebné účely,

l) prenechanie lesných a poľnohospodárskych pozemkov do nájmu ako aj zmluvy o výkone práva poľovníctva s poľovníckymi združeniami,

m) možnosť započítania investičných nákladov vložených nájomcom do predmetu nájmu s nájomným podľa čl. 13 ods. 1 týchto zásad,

n) rozhoduje o prebytočnosti alebo neupotrebiteľnosti hnuteľného majetku, aj hnuteľného majetku zvereného do správy, ak jeho nadobúdacia cena bola v jednotlivom prípade vyššia ako 3.500,- Eur,

o) rozhoduje o zriadení a zrušení rozpočtových organizácií a príspevkových organizácií ak osobitný zákon neustanovuje inak, o zverení nehnuteľného majetku mesta do ich správy a odňatí nehnuteľného majetku z ich správy,

p) rozhoduje o prevode správy nehnuteľného majetku a stavieb (spevnené plochy, ihriská a pod.) medzi ich správcami - rozpočtovými a príspevkovými organizáciami,

q) zmluvu uzavretú podľa § 20 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov (združenie obcí),

r) rozhoduje o prijatí úveru alebo pôžičky, o prevzatí záruky za poskytnutie návratnej finančnej výpomoci zo štátneho rozpočtu,

s) poskytnutie úveru alebo pôžičky rozpočtovej a príspevkovej organizácii,

t) odpísanie nevymožiteľnej nedaňovej pohľadávky v hodnote nad 200,- Eur (okrem daňových pohľadávok, ktorých odpísanie je upravené v osobitnom zákone č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov v znení neskorších predpisov a pohľadávok v prípade zrušenia konkurzu, zamietnutia návrhu na konkurz pre nedostatok majetku, alebo v prípade zastavenia exekúcie pre nedostatok majetku dlžníka, pri zániku povinného bez právneho nástupcu,

u) združenie finančných prostriedkov a účasť v združeniach,

v) vydávanie a nakladanie s cennými papiermi, zároveň určuje spôsob výkonu práv vyplývajúci z vlastníctva cenných papierov s dôrazom na efektívnosť a transparentnosť,

w) nakladanie s majetkovými právami nešpecifikovanými v týchto zásadách.

2. Primátor mesta rozhoduje o:

a) prenájme nehnuteľného majetku pre účel zriadenia záhrady, umiestnenia reklamného zariadenia, umiestnenia prenosnej garáže, za účelom skladovania palivového dreva, zriadenia stojiska taxislužby, pričom v zmluve dohodnutá výpovedná lehota nesmie byť dlhšia ako tri mesiace,

b) prenájme hnuteľného a nehnuteľného majetku na dobu určitú do 1 roka (okrem majetku zvereného do správy), pričom pri nehnuteľnom majetku nesmie byť výpovedná lehota kratšia ako tri mesiace,

c) zverení hnuteľného majetku do správy rozpočtovým a príspevkovým organizáciám,

d) predaji hnuteľného majetku vedeného v účtovníctve ak jeho nadobúdacia hodnota nebola vyššia ako 3 500,- Eur, v jednotlivom prípade,

e) nadobúdaní hnuteľného majetku do vlastníctva mesta v súlade so schváleným objemom rozpočtových prostriedkov,

f) prebytočnosti alebo neupotrebiteľnosti hnuteľného majetku, okrem majetku zvereného do správy, ak jeho nadobúdacia hodnota nebola vyššia ako 3 500,- Eur v jednotlivom prípade,

g) vypožičaní hnuteľného majetku na dobu určitú do 1 roka, a to aj opakovane,

h) jednotlivom započítaní nákladov súvisiacich s užívaním predmetu nájmu s nájomným ak o možnosti započítania vopred rozhodlo mestské zastupiteľstvo (čl. 1 ods. m ) týchto zásad),

i) upustení od vymáhania nedaňovej pohľadávky do výšky 200,- Eur v jednotlivom prípade tej istej fyzickej a právnickej osobe ročne, pričom celková výška všetkých odpustených pohľadávok nesmie presiahnuť 1 000,- Eur ročne a pohľadávok v prípade zrušenia konkurzu, zamietnutia návrhu na konkurz pre nedostatok majetku, alebo v prípade zastavenia exekúcie pre nedostatok majetku dlžníka, pri zániku povinného bez právneho nástupcu, o celkovej výške odpísaných pohľadávok bude MsZ informované v záverečnom účte mesta,

j) uzatvorení mandátnej zmluvy v súlade s rozpočtom mesta.

3. Štatutárni zástupcovia rozpočtových a príspevkových organizácií zriadených mestom majú právomoc:

a) nadobúdať hnuteľný majetok do vlastníctva mesta bezodplatne alebo odplatne v zmysle platných právnych predpisov v súlade s finančným krytím schváleného rozpočtu mesta,

b) rozhodnúť o prebytočnosti alebo neupotrebiteľnosti hnuteľného majetku, ktorého nadobúdacia hodnota nebola vyššia ako 3 500,- Eur v jednotlivom prípade, a to na základe návrhu svojej inventarizačnej komisie a následne ju po predchádzajúcom súhlase mesta (o ktorom rozhodne primátor mesta) predať, darovať alebo zlikvidovať v súlade s právnymi predpismi,

c) prenajímať jemu zverený hnuteľný a nehnuteľný majetok iným fyzickým alebo právnickým osobám na dobu určitú maximálne do 1 roka, a to v súlade s jeho účelovým určením, štatutárny zástupca nie je oprávnený zverený majetok poskytovať pre politické účely jednotlivcom ani politickým stranám, najmä nie pre účely, ktoré by mohli byť v rozpore s všeobecne platnými mravnými zásadami,

d) prenajímať jemu zverený služobný byt na dobu určitú, a to do ukončenia pracovného pomeru na ktorý je služobný byt viazaný, nájomcom služobného bytu môže byť iba ten, kto vykonáva prácu, na ktorú je nájom služobného bytu viazaný, a v mieste výkonu práce nie je vlastníkom, spoluvlastníkom, nájomcom alebo spoločným nájomcom iného bytu, rodinného domu alebo bytového domu,

e) zhodnocovať hnuteľný a nehnuteľný majetok v súlade s finančným krytím schváleného rozpočtu mesta.

ŠTVRTÁ ČASŤ

PREVODY VLASTNÍCTVA MAJETKU MESTA

Článok 5

Nadobúdanie majetku do vlastníctva mesta

1. Mesto môže nadobúdať nehnuteľný alebo hnuteľný majetok v zmysle platných právnych predpisov, a to od právnických alebo fyzických osôb odplatne alebo bezodplatne:

a) prevodom vlastníckeho práva (kúpna zmluva, darovacia zmluva, zámenná zmluva...),

b) prechodom vlastníckeho práva (dedením, rozhodnutím súdu ...),

c) vlastnou podnikateľskou činnosťou,

d) prevodom z majetku štátu zo zákona podľa osobitných predpisov (napr. zákon 138/1991 Zb. o majetku obcí),

e) inou právnou formou.

Článok 6

Prevody majetku mesta

1. Mesto môže previesť vlastníctvo k nehnuteľnému majetku na iné právnické osoby a fyzické osoby len za odplatu.

2. Darovanie nehnuteľného majetku mesta je neprípustné, ak osobitný predpis neustanovuje inak.

3. Ak osobitný zákon (zákon č. 138/1991 Zb. o majetku obcí) neustanovuje inak, prevody vlastníctva majetku mesta sa musia vykonať:

a) na základe obchodnej verejnej súťaže, podľa §281 až §288 Obchodného zákonníka, pričom podmienky obchodnej verejnej súťaže schvaľuje mestské zastupiteľstvo, na tom istom zasadnutí ako schváli zámer predaja majetku formou OVS,

b) dobrovoľnou dražbou (podľa zákona č. 527/2002 Z. z. o dobrovoľných dražbách v znení neskorších predpisov),

c) priamym predajom najmenej za cenu vo výške všeobecnej hodnoty majetku stanovenej podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom),

4. Mesto zverejní zámer predať svoj majetok na základe OVS, dobrovoľnou dražbou, priamym predajom, a aj jeho spôsob, na svojej úradnej tabuli, na internetovej stránke mesta (www.krupina.sk) a v regionálnej tlači. Ak ide o prevod podľa odseku 3 písm. a) a b) musí oznámenie v regionálnej tlači obsahovať aspoň miesto, kde sú zverejnené podmienky obchodnej verejnej súťaže alebo dražby.

5. Obec zverejní zámer predať svoj majetok priamym predajom minimálne na 15 dní, zároveň zverejní lehotu na doručenie cenových ponúk záujemcov. Zámer priameho predaja nehnuteľného majetku schvaľuje mestské zastupiteľstvo.

6. Mesto môže previesť hnuteľný majetok iným právnickým alebo fyzickým osobám za odplatu, alebo bezodplatne.

7. Mesto môže svoj majetok vložiť ako vklad do základného imania obchodnej spoločnosti alebo môže zo svojho majetku založiť právnickú osobu.

8. Obchodná verejná súťaž

8.1. Mesto použije metódu obchodnej verejnej súťaže pri prevode majetku:

a) ktorého všeobecná hodnota stanovená podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom) presiahne hodnotu 40 000,- Eur, (ak neuplatní niektoré s ustanovení odseku 10 týchto zásad),

b) pri odpredajoch bytov, na ktoré sa nevzťahuje výnimka zo zákona o predkupnom práve nájomcov,

c) ak ide o nehnuteľnosť, o ktorú má preukázateľne záujem viac fyzických alebo právnických osôb, to znamená ak na podateľňu mestského úradu boli doručené minimálne dve žiadosti na odkúpenie jednej nehnuteľnosti, a to v lehote najneskôr tri dni pred konaním mestského zastupiteľstva na ktorom sa má rozhodnúť o predaji majetku, (ak neuplatní niektoré s ustanovení odseku 10 týchto zásad),

d) v prípade, že o obchodnej verejnej súťaži rozhodne mestské zastupiteľstvo.

8.2. Zadefinovanie predmetu obchodnej verejnej súťaže navrhne oddelenie správy majetku mesta, obsahuje identifikáciu nehnuteľnosti, v prípade potreby minimálnu cenu podľa znaleckého posudku.

8.3. Podklady k určeniu podmienok obchodnej verejnej súťaže pre každý konkrétny prípad pripraví na prerokovanie v ekonomickej komisii a následne na schválenie MsZ oddelenie správy majetku mesta. Po ich schválení Mesto Krupina obchodnú verejnú súťaž zverejní na úradnej tabuli, internetovej stránke, v miestnej tlači, a to minimálne počas 15 dní. Z oznámenia musí byť zrejmé o aký majetok ide, aby nebol zameniteľný s iným majetkom. Pri zverejnení v regionálnej tlači musí oznámenie obsahovať aspoň miesto, kde sú zverejnené podmienky obchodnej verejnej súťaž. Podmienky OVS spravidla schváli MsZ na tom istom zasadnutí, na ktorom schvaľuje aj samotný zámer predaj formou OVS.

8.4. Podmienky obchodnej verejnej súťaže obsahujú najmä:

a) názov vyhlasovateľa (Mesto Krupina) a presnú adresu vyhlasovateľa, IČO,

b) predmet obchodnej verejnej súťaže (súpisné číslo stavby, popis nehnuteľnosti, parcelné číslo, katastrálne územie, tak aby neboli zameniteľné s iným majetkom), ak predmetom OVS nie je celá parcela, je potrebné doloženie geometrického plánu alebo aspoň grafické znázornenie časti pozemku, ktorého sa OVS týka,

c) kritériá, ktoré budú uplatnené pri výbere najvýhodnejšej ponuky,

d) lehota do ktorej je možné podávať súťažné návrhy,

e) spôsob podávania súťažných návrhov,

f) obsah súťažných podkladov,

g) kontakt na zamestnanca mestského úradu, ako kontaktnú osobu,

h) vymienenie práva odstúpiť od výsledkov OVS aj bez uvedenia dôvodu,

i) lehotu do ktorej je víťaz obchodnej verejnej súťaže povinný uzatvoriť zmluvu.

Mesto je povinné zverejniť ich najneskôr 15 dní pred uzávierkou na podávanie návrhov do obchodnej verejnej súťaže.

8.5. Primátor mesta menuje na otváranie a vyhodnotenie súťažných návrhov súťažnú komisiu, ktorá je najmenej päťčlenná, minimálne traja členovia komisie sú poslancami mestského zastupiteľstva, zároveň zvolí jedného z členov za predsedu komisie. Členovia komisie musia byť morálne bezúhonní, nesmú byť účastníkmi súťaže, ani osobami v priamom príbuzenskom vzťahu s účastníkom súťaže.

8.6. Komisia je uznášaniaschopná, ak sú prítomní aspoň štyria členovia komisie, z toho jedného si zvolia za zapisovateľa.

8.7. Komisia označí jednotlivé podania číslom návrhu, očísluje prílohy, skontroluje formálnu úplnosť návrhov a spíše záznam, ktorý obsahuje nasledovné: počet účastníkov, neporušenosť súťažných návrhov, formálnu úplnosť návrhov, ktoré návrhy boli vyradené aj s odôvodnením, podpisy členov komisie.

8.8. Komisia vyhodnotí podané súťažné návrhy spravidla do 5 pracovných dní od otvárania súťažných návrhov. O priebehu vyhodnotenia spíše komisia záznam, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou zápisnice a obsahuje:

a) predmet OVS,

b) zloženie členov komisie,

c) zoznam účastníkov,

d) zoznam nevyhodnotených návrhov aj s odôvodnením,

e) zoznam ostatných návrhov,

f) kritériá pre výber najvýhodnejšej ponuky,

g) výsledky hodnotenia s určením najvýhodnejšej ponuky,

h) podpis všetkých zúčastnených členov komisie,

i) za úplnosť zodpovedá predseda komisie.

8.9. OVS sa končí schválením najvhodnejšieho návrhu mestským zastupiteľstvom, prípadne zrušením OVS mestským zastupiteľstvom, vrátane odmietnutia predložených súťažných návrhov.

8.10. Oddelenie správy majetku mesta do 7 pracovných dní po konaní mestského zastupiteľstva zašle účastníkom súťaže, ktorí sa jej zúčastnili, oznámenie o výsledku.

8.11. Účastník súťaže, ktorému MsZ schválilo predaj nehnuteľného majetku je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu najneskôr do 60 dní od schválenia v mestskom zastupiteľstve. V prípade ak nedojde k uzatvoreniu zmluvy do 60 dní z dôvodov na strene kupujúceho, OVS sa stáva neplatnou.

8.12. Samotná obchodná verejná súťaž sa riadi ustanoveniami § 281 – 288 Obchodného zákonníka.

9. Priamy predaj

9.1 Mesto použije metódu priameho predaja pri prevode majetku v prípade, ak o tom rozhodne mestské zastupiteľstvo. Obec nemôže previesť svoj majetok priamym predajom, ak všeobecná hodnota majetku stanovená podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom) presiahne 40.000,- Eur. Stanovenie hodnoty majetku obce (znalecký posudok) pri priamom predaji nemôže byť v čase jeho schvaľovania staršie ako 6 mesiacov.

9.2 Kúpnu cenu pri priamom predaji schvaľuje mestské zastupiteľstvo, táto cena nemôže byť nižšia ako všeobecná hodnota majetku stanovená podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom), okrem prípadov hodných osobitného zreteľa, pri predaji bytu alebo pozemku podľa osobitného predpisu 182/1993 Z. z., hnuteľnej veci, ktorej zostatková cena je nižšia ako 3.500,- Eur.

9.3 Oddelenie správy majetku mesta, na základe schváleného zámeru priameho odpredaja majetku, zabezpečí jeho zverejnenie na úradnej tabuli, internetovej stránke mesta a v regionálnej tlači, minimálne na 15 dní, zároveň zverejní aj lehotu na doručenie cenových ponúk ostatných záujemcov. V prípade ak mesto obdrží vyššiu cenovú ponuku, mestské zastupiteľstvo schvaľuje predaj v prospech žiadateľa s najvyššou cenovou ponukou. V prípade, ak záujemca s najvyššou cenovou ponukou neuzatvorí zmluvu s mestom do stanovenej lehoty, neberie sa jeho ponuka do úvahy.

9.4 Mesto nemôže previesť vlastníctvo svojho nehnuteľného majetku priamym predajom na fyzickú osobu, ktorá je v Meste Krupina:

a) primátorom mesta,

b) poslancom mestského zastupiteľstva,

c) štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu právnickej osoby zriadenej alebo založenej mestom,

d) prednostom mestského úradu,

e) zamestnancom mesta,

f) hlavným kontrolórom mesta,

g) blízkou osobou osôb uvedených v písmenách a) až f).

9.5 Mesto nemôže previesť vlastníctvo svojho majetku priamym predajom na právnickú osobu, v ktorej zakladateľom, vlastníkom obchodného podielu, štatutárnym orgánom, členom riadiaceho, výkonného alebo dozorného orgánu je osoba uvedená v bode 9.4., to neplatí, ak ide o právnickú osobu, ktorej zakladateľom je obec alebo v ktorej má obec obchodný podiel.

10. Iný spôsob prevodu ako je stanovené § 9a ods. 1) zákona č. 138/1991 Zb.

Ustanovenia uvedené v bode 8. a v bode 9. týchto zásad sa nepoužijú pri prevode majetku mesta v nasledovných prípadoch:

a) pri prevode nehnuteľného majetku, ktorý je obec povinná previesť podľa osobitného predpisu (napr. zákon 182/1993 Z.z. ), v tomto prípade nie je potrebné schválenie prevodu mestským zastupiteľstvom,

b) pri prevode pozemku zastavaného stavbou vo vlastníctve nadobúdateľa vrátane priľahlej plochy, ktorá svojím umiestnením a využitím tvorí neoddeliteľný celok so stavbou, v tomto prípade postačuje súhlas nadpolovičnej väčšiny hlasujúcich poslancov,

c) pri prevode podielu majetku obce, ktorým sa realizuje zákonné predkupné právo (§140 Občianskeho zákonníka), v tomto prípade postačuje súhlas nadpolovičnej väčšiny hlasujúcich poslancov,

d) pri prevode hnuteľnej veci, ktorej nadobúdacia cena bola nižšia ako 3 500,- Eur, o predaji má právo rozhodnúť primátor mesta,

e) pri prevodoch majetku obce z dôvodu hodného osobitného zreteľa, o ktorých obecné zastupiteľstvo rozhodne trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov, pričom osobitný zreteľ musí byť zdôvodnený; zámer previesť majetok týmto spôsobom je obec povinná zverejniť najmenej 15 dní pred schvaľovaním prevodu obecným zastupiteľstvom na svojej úradnej tabuli a na svojej internetovej stránke, ak ju má obec zriadenú.

V prípade prevodu majetku obce z dôvodu hodného osobitného zreteľa, sa na prvom zasadnutí mestského zastupiteľstva schvaľuje zámer prevodu majetku v zmysle § 9a odsek 8 e) zákona č. 138/1991 Zb., následne mesto zabezpečí zverejnenie v zmysle zákona a až na nasledujúcom zasadnutí mestského zastupiteľstva sa schvaľuje samotný prevod. Na schválenie zámeru prevodu formou osobitného zreteľa je potrebná nadpolovičná väčšina hlasujúcich poslancov a samotný prevod je potrebné schváliť trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov.

PIATA ČASŤ

SPRÁVA MAJETKU MESTA

Článok 7

Správa majetku rozpočtových a príspevkových organizácií

1. Správa majetku mesta je súhrn oprávnení a povinností správcu k tej časti majetku mesta, ktorú mu mesto zverilo do správy.

2. Mesto môže zveriť svoj majetok do správy RO a PO, ktoré zriadilo podľa osobitného predpisu. Všetky právne úkony spojené s nakladaním s majetkom mesta musia mať písomnú formu, inak sú neplatné.

3. Majetok mesta môže byť v spoločnej správe viacerých správcov, pričom spoločná správa je podielová. Podiel vyjadruje mieru, akou sa správcovia podieľajú na právach a povinnostiach vyplývajúcich zo spoločnej správy majetku mesta. Podiely správcov určí mestské zastupiteľstvo.

4. Pod správou mestského majetku sa rozumie oprávnenie majetok mesta držať, užívať, brať úžitky a nakladať s ním v súlade so zákonom č.138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov, týchto zásad a tiež v súlade so štatútom mesta.

5. Mesto na základe predchádzajúceho rozhodnutia mestského zastupiteľstva, prípadne primátora mesta, v zmysle článku 4 týchto zásad, zveruje svoj majetok RO a PO spravidla bezodplatne.

6. O zverení majetku do správy sa uzatvára ”Zmluva o zverení majetku do správy”, ktorý obsahuje najmä:

  • určenie správcu,
  • určenie zvereného majetku,
  • určenie dňa prevodu,
  • určenie účelu na ktorý je zverený majetok,
  • v prípade spoločnej správy obsahuje aj podiel správcov,
  • hodnota zvereného majetku doložená účtovnými dokladmi,
  • práva a záväzky súvisiace so zvereným majetkom.

7. Kompetencie RO a PO pri nakladaní s majetkom sú stanovené v článku 4 ods.3 týchto zásad.

8. RO a PO je povinná nehnuteľný majetok jej zverený do správy poistiť.

9. RO a PO je povinná raz ročne, najneskôr do 20. januára, predložiť do ústrednej inventarizačnej komisie MsÚ inventarizáciu majetku k 31.12., s prehľadom úbytkov a prírastkov za predchádzajúci rok.

10. RO a PO je povinná podať návrh na zápis záznamu o správe jej zvereného nehnuteľného majetku do katastra nehnuteľností.

11. Mesto je oprávnené odňať majetok zverený do správy, ak RO a PO:

a) porušuje článok 4 bod 3 a článok 7 týchto zásad,

b) v prípadoch likvidácie, alebo zrušenia RO a PO,

c) v ostatných prípadoch, ak to vyžaduje záujem mesta.

12. RO a PO je povinná do 30 dní odo dňa schválenia uznesenia MsZ o odňatí majetku zo správy vyhotoviť dodatok ku zmluve o zverení majetku do správy prípadne vyhotoviť písomný Protokol o odovzdaní majetku zo správy, ktorý obsahuje údaje uvedené v článku 7 bod 6 týchto Zásad.

13. RO a PO nemôže nadobudnúť majetok do svojho vlastníctva. Majetok, ktorý správca nadobúda, je vlastníctvom mesta. RO a PO vykonáva právne úkony pri správe majetku mesta v mene mesta. RO a PO koná v mene mesta pred súdmi a inými orgánmi vo veciach, ktoré sa týkajú majetku mesta, ktorý spravuje.

Článok 8

Iné spravovanie a užívanie majetku

1. Prenájom bytov v majetku mesta zabezpečuje mesto na základe mandátnej zmluvy prostredníctvom Mestského bytového podniku, s.r.o.

2. Mesto môže uzavrieť obchodno - právny vzťah s obchodnou spoločnosťou alebo s inou právnickou osobou, predmetom ktorého bude užívanie jeho majetku. V obchodno-právnom vzťahu bude špecifikovaný najmä účel využitia majetku, čas trvania zmluvného vzťahu, práva a povinnosti zmluvných strán; mesto nie je oprávnené dať súhlas tejto právnickej osobe na zriadenie záložného práva k majetku mesta ani na jeho iné zaťaženie.

ŠIESTA ČASŤ

DOČASNÉ UŽÍVANIE MAJETKU

Článok 9

Podmienky prenechania majetku do užívania formou nájmu, podnájmu a výpožičky

1. Mesto môže prenechať do užívania právnickej alebo fyzickej osobe majetok mesta, ktorý dočasne nepotrebuje na plnenie svojich úloh, na základe nájomnej zmluvy alebo zmluvy o výpožičke.

2. Ustanovenia článku 6 týchto zásad je mesto povinné primerane uplatniť aj pri prenechávaní majetku mesta do nájmu, a to najmenej za také nájomné, za aké sa v tom čase a na tom mieste obvykle prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel rovnaké alebo porovnateľné nehnuteľnosti, okrem:

a) hnuteľnej veci vo vlastníctve obce, ktorej zostatková cena je nižšia ako 3 500,- ,

b) nájmu majetku mesta, ktorého trvanie s tým istým nájomcom neprekročí desať dní v kalendárnom mesiaci,

c) prípadov hodných osobitného zreteľa, o ktorých mestské zastupiteľstvo rozhodne trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov.

3. V prípade ak mestské zastupiteľstvo schváli zámer nájmu pozemku formou osobitného zreteľa, zverejní mesto tento zámer počas minimálne 15 dní na úradnej tabuli mesta a na webovom sídle mesta. Až následne schvaľuje mestské zastupiteľstvo samotný nájom formou osobitného zreteľa, na schválenie je potrebná trojpätinová väčšina všetkých poslancov.

4. Zmluva o nájme alebo zmluva o výpožičke musí mať písomnú formu.

5. Fyzické odovzdanie predmetu nájmu sa vykoná protokolárnou formou za účasti zmluvných strán, respektíve ich zodpovedných zástupcov.

6. V závislosti od miery inflácie upraví mesto ročnú výšku nájmu o mieru inflácie vyhlásenú k 31.decembru predchádzajúceho roka v prípade, že miera inflácie je vyššia ako 5 %, pričom sa miera inflácie zohľadní vypracovaním dodatku k platnej zmluve a uplatní sa vo výške nad 5 %.

7. Zmena záväzkového vzťahu spočívajúca v postúpení práv a povinností nájomcu na fyzickú alebo právnickú osobu nie je bez súhlasu MsZ prípustná.

8. Podnájom majetku mesta pripadá do úvahy len v prípade užívania majetku mesta obchodnými spoločnosťami a organizáciami založenými a zriadenými mestom a spoločnosti v ktorých má mesto majoritný podiel a rozhodovacie právo.

Článok 10

Povinnosti a práva vlastníka a nájomcu

1. Nájomca je povinný zabezpečovať funkčnosť a vzhľad prenajatého majetku údržbou v úzkej súčinnosti s vlastníkom.

2. Plnenie základných povinností v oblasti údržby, opráv a stavebných úprav zabezpečuje vlastník a nájomca spoločne s nasledovnou špecifikáciou (ak v zmluve nie je dohodnuté inak): Vlastník je povinný najmä:

a) opravovať a udržiavať nosnú konštrukciu objektu,

b) zabezpečovať statickú bezpečnosť objektu,

c) opravovať a udržiavať strechy a krovy proti zatekaniu do objektu, ako aj zabezpečovať účinný odvod dažďových vôd,

d) udržiavať vonkajší vzhľad objektu – fasády, okná, vonkajšie vstupné schodištia a pod.,

e) zabezpečovať funkčnosť vonkajších prípojok inžinierskych sietí vzťahujúcich sa k objektu,

f) poistiť prenajatý nehnuteľný majetok.

Nájomca je povinný najmä:

a) chrániť majetok mesta pred poškodením, zničením a nakladať s ním hospodárne, používať všetky právne prostriedky na ochranu majetku, vrátane včasného uplatňovania svojich práv alebo oprávnených záujmov pred príslušnými orgánku,

b) zabezpečovať zdravotnú nezávadnosť miestností z hľadiska povrchových úprav (steny, stropy, podlahy, okná, otvory . . .),

c) zabezpečovať bežnú údržbu a funkčnosť vnútorných rozvodov elektroinštalácií, pitnej vody, úžitkovej vody, kanalizácie, slaboprúdu, plynu, tepelných rozvodov, rozvodov vzduchotechniky, technologických zariadení a ostatných rozvodov slúžiacich k prevádzkovej činnosti objektu,

d) zabezpečovať správne a riadne merania médií v prípade uzavretia obchodných zmlúv s ich dodávateľmi,

e) pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a bezpečnosť technických zariadení zabezpečovať v zmysle platných predpisov pravidelné odborné prehliadky a odborné skúšky vyhradených technických zariadení, zariadení požiarnej ochrany a civilnej ochrany,

f) zabezpečovať údržbu verejnej zelene na prenajatých a priľahlých plochách,

g) zabezpečiť vývoz odpadu v zmysle platných predpisov a všeobecne záväzných nariadení mesta,

h) zabezpečovať funkčnosť a čistenie komunikácií pre chodcov - chodníkov, pokiaľ sú vo vlastníctve mesta,

i) bezodkladne vyrozumieť prenajímateľa o vzniku havárie v prenajatých priestoroch.

Článok 11

Služby spojené s nájmom

1. Zmluvu o poskytovaní služieb spojených s užívaním predmetu nájmu uzatvorí s príslušným správcom siete spravidla nájomca. Iba v prípade, ak to technické podmienky nedovoľujú, úhrady za služby spojené s užívaním predmetu nájmu sa určia nájomcovi zo strany mesta vo výpočtovom liste nájomnej zmluvy, prípadne paušálnou sadzbou v nájomnej zmluve.

2. Službami spojenými s užívaním predmetu nájmu sa rozumejú najmä:

a) spotreba vody - vodné, stočné, dažďové vody, odpadové vody,

b) dodávka tepla,

c) dodávka elektrickej energie a plynu,

d) prenájom nádob komunálneho odpadu,

e) upratovanie,

f) drobná údržba.

3. Predpísané zálohy za služby podľa nájomnej zmluvy vlastník zúčtuje po uplynutí kalendárneho roka do 30 dní odo dňa doručenia faktúr od dodávateľov jednotlivých médií.

4. V prípade, že je nájom ukončený ktoroukoľvek zo zmluvných strán, a to v priebehu kalendárneho roka, prenajímateľ zúčtuje zálohy za služby do 30 dní odo dňa doručenia faktúr od dodávateľov jednotlivých médií, a to s ohľadom na ročné zúčtovanie.

Článok 12

Zhodnocovanie majetku mesta

1. Technické zhodnotenie majetku je vymedzené v § 29 zákona č.595/2003 Z.z o dani z príjmov v znení neskorších predpisov.

2. Rekonštrukciou majetku sa rozumejú také zásahy do hmotného investičného majetku, ktoré majú za následok zmenu jeho účelu, použitia, kvalitatívnu zmenu jeho výkonnosti alebo technických parametrov.

3. Modernizáciou majetku sa rozumie rozšírenie vybavenosti alebo použiteľnosti hmotného investičného majetku alebo nehmotného investičného majetku o také súčasti, ktoré pôvodný majetok neobsahoval, pričom tvoria neoddeliteľnú súčasť majetku.

4. Pokiaľ sa nájomca rozhodne vykonať zásah do predmetu nájmu formou nevyhnutných investícií, ktoré sú nutné k tomu, aby predmet nájmu zodpovedal podmienkam pre jeho riadne užívanie za daným účelom prenájmu, môže nájomca začať s vykonávaním nevyhnutných investícií len po predchádzajúcom písomnom súhlase mesta.

Článok 13

Vzájomný zápočet

1. V prípade, že nájomca podľa článku 12 bod 4 týchto zásad, obdrží od mesta predchádzajúci písomný súhlas k realizácii investičného zámeru, je možné jeho investičné náklady započítať s nájomným, a to na základe Dohody o vzájomnom započítaní. O možnosti zápočtu rozhoduje mestské zastupiteľstvo, v zmysle článku 4 týchto zásad. Pred vydaním predchádzajúceho písomného súhlasu k realizácii investičného zámeru, je nájomca povinný predložiť rozpočet prác investície, a ten musí byť odsúhlasený zodpovedným zamestnancom MsÚ.

2. Súhlas mesta k realizácií investičného zámeru nájomcom nesmie mesto udeliť v prípade, ak by vydanie takéhoto súhlasu bolo v rozpore so zákonom č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov.

3. V prípade, ak nájomca:

  • je platiteľom DPH, hodnota zápočtu je bez DPH,
  • nie je platiteľom DPH, hodnota zápočtu je s DPH.

4. Neoddeliteľnou súčasťou pre vzájomný zápočet sú nasledovné doklady:

a) predchádzajúci písomný súhlas mesta k realizácii investície,

b) dodávateľské faktúry vystavené na nájomcu, doložené dokladom o úhrade - daňové doklady, zmluva o dielo...,

c) rozhodnutie príslušného stavebného úradu, pokiaľ to rozsah diela vyžaduje,

d) doklad (potvrdenie) daňového úradu, že nájomca je platiteľom DPH,

e) protokol o odovzdaní a prevzatí diela,

f) znalecký posudok k určeniu ceny započítania a to len v prípade, ak:

  • nájomca z objektívnych dôvodov nie je schopný zabezpečiť doklady podľa písm. b/ až e/ tohto bodu Zásad,
  • a zároveň je možnosť zápočtu podľa znaleckého posudku zakotvená v zmluve uzatvorenej pred platnosťou týchto Zásad.

SIEDMA ČASŤ

Článok 14

UMIESTŇOVANIE INŽINIERSKYCH SIETÍ NA POZEMKOCH VO VLASTNÍCTVE MESTA

1. Podzemné vedenia verejných rozvodov inžinierskych sietí - elektriny, plynu, tepla, vody, kanalizácie, verejného osvetlenia, telekomunikácií, informačných a oznamovacích sietí, miestneho rozhlasu je možné umiestňovať na pozemkoch vo vlastníctve mesta tak, že na takéto pozemky bude zriadené bezodplatné časovo neobmedzené vecné bremeno v prospech vlastníka siete, nasledovne:

a) žiadosť s príslušnou dokumentáciou bude po odporučení komisiou výstavby, ž. p. a rozvoja mesta predložená na zasadnutie MsZ,

b) na základe uznesenia MsZ bude uzatvorená zmluva o budúcej zmluve o zriadení vecného bremena,

c) po vybudovaní stavby a predložení geometrického plánu na vklad vecného bremena do katastra nehnuteľností bude uzatvorená zmluva o zriadení vecného bremena,

d) zmluva bude obsahovať povinnosť vlastníka siete, a to že vlastník siete na základe písomnej žiadosti mesta do troch pracovných dní zabezpečí bezplatné vytýčenie svojej siete v prospech mesta. V prípade, že to umožní ochranné pásmo rozvodov, aj za podmienky umožnenia prikládky potrebného počtu chráničiek Mestu Krupina, prípadne inému subjektu založenému mestom, na základe osobitnej dohody.

2. Prípojky (prislúchajúce šachty) k stavebným objektom je možné umiestňovať na pozemkoch vo vlastníctve mesta nasledovne:

  • v prípade, že prípojka neovplyvní využitie pozemku na účel, ktorému je určený, môže primátor mesta v pozícii stavebného úradu dať súhlas s použitím pozemku podpísaním oznámenia k ohláseniu drobnej stavby,
  • ak vybudovanie prípojky ovplyvní a znehodnotí budúce možné využitie pozemku, zriadiť odplatné časovo neobmedzené vecné bremeno v prospech vlastníka prípojky.

Odplata za vecné bremeno sa určí individuálne. Pri riešení žiadosti sa uplatní postup podľa ods. 1 písm. a) – d).

ÔSMA ČASŤ

NAKLADANIE S NEDAŇOVÝMI POHĽADÁVKAMI A INÝMI MAJETKOVÝMI PRÁVAMI

Článok 15

1. Mesto je oprávnené upustiť od trvalého vymáhania nedaňovej pohľadávky (ďalej pohľadávky) ak:

a) nemožno preukázať, že pohľadávka trvá alebo nemožno preukázať jej výšku a nie je predpoklad, aby túto výšku určil súd, alebo iný príslušný orgán,

b) dlžník zomrel a pohľadávka nebola v rámci dedičského konania uspokojená,

c) podľa oznámenia príslušného orgánu - súd, polícia a pod. je pobyt dlžníka neznámy,

d) sa pohľadávka premlčala a v rámci súdneho konania súd prihliadol na námietku premlčania,

e) zo všetkých okolností je zrejmé, že by náklady na vymáhanie pohľadávky presiahli jej výťažok, alebo vymáhanie nie je hospodárne,

f) zo závažných sociálnych dôvodov,

g) v prípade zrušenia konkurzu, zamietnutia návrhu na konkurz pre nedostatok majetku, alebo v prípade zastavenia exekúcie pre nedostatok majetku dlžníka, pri zániku povinného bez právneho nástupcu,

h) v iných odôvodnených prípadoch.

2. Kompetencie orgánov mesta s nakladaním s majetkovými právami a záväzkami upravuje článok 4 týchto zásad.

3. Primátor mesta môže povoliť dlžníkovi primerané splátky alebo povoliť odklad zaplatenia dlhu dlžníkom na základe písomne uznaného dlhu. Splátky je možné dohodnúť pod podmienkou, že v prípade neuhradenia niektorej splátky, stane sa splatná celá dlžná suma.

DEVIATA ČASŤ

EVIDENCIA, INVENTARIZÁCIA A LIKVIDÁCIA MAJETKU

Článok 16

Evidencia majetku mesta

1. Majetok sa eviduje v zmysle zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.

2. Majetok v zmysle uvedeného zákona sú povinné evidovať aj správcovia mestského majetku - PO a RO.

Článok 17

Inventarizácia a likvidácia majetku mesta

1. Inventarizácia majetku sa vykonáva na základe zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších zmien a doplnkov a v súlade so Zásadami inventarizácie majetku mesta Krupina.

2. Ústredná inventarizačná komisia ( ďalej len „ÚIK“ ) na návrh dielčích inventarizačných komisií označuje majetok mesta za prebytočný a neupotrebiteľný.

3. Vyraďovacia a likvidačná komisia ( ďalej len „ VaLK“ ) Po odporučení ÚIK, v súlade so svojimi Zásadami, určí cenu a spôsob vyradenia tohto majetku:

a) predajom,

b) likvidáciou,

c) bezodplatným prevodom (darovaním hnuteľného majetku).

4. Kompetencie pri rozhodovaní o prebytočnosti a neupotrebiteľnosti majetku mesta sú stanovené v článku 4 týchto Zásad.

DESIATA ČASŤ

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Článok 18

Nadobudnutím účinnosti tohoto VZN sa ruší Všeobecne záväzné nariadenie Mesta Krupina č. 4/2010 o zásadách hospodárenia s majetkom Mesta Krupina. Zmeny a doplnky VZN podliehajú schváleniu mestským zastupiteľstvom.

Neoddeliteľnou súčasťou tohto VZN sú:

a) príloha č.1 Určenie ročnej úhrady za užívanie pozemkov

b) príloha č. 2 Určenie minimálnej ročnej úhrady za užívanie nebytových priestorov

4. VZN schválené mestským zastupiteľstvom sa musí vyhlásiť. Vyhlásenie sa vykoná vyvesením VZN na úradnej tabuli mesta na 15 dní, účinnosť nadobúda pätnástym dňom.

5. VZN schválilo Mestské zastupiteľstvo v Krupine, uznesením MsZ č. 16/2014-MsZ dňa 12.02.2014

6. Toto VZN bolo vyhlásené dňa 13.02.2014, účinnosť nadobúda dňa 27.02.2014

Ing. Radoslav Vazan
primátor mesta

Vyvesené dňa: 13.02.2014

Zvesené dňa: 27.02.2014

Účinnosť dňa: 27.02.2014


Príloha č. 1

Určenie sadzby ročnej úhrady za užívanie pozemkov:

pozemky na podnikateľské účely v intraviláne ..............0,10 €/m2/deň

pozemky na poľnohospodársku prvovýrobu prihliada na dobu nájmu:

  • na 1 – 4 roky ...............11,70 €/ha/rok
  • na 5 rokov a viac........... 7,40 €/ha/rok

nájom lesov a lesnej pôdy na výkon práva poľovníctva sa stanoví dohodou v zmysle zákon č. 274/2009 Zb., pričom sa prihliada na ekonomické ukazovatele dosiahnuté v predchádzajúcom hospodárskom období.

pozemky na záhradkárske účely.................................................. 0,10 €/m2/rok

pozemky za účelom uskladnenia palivového dreva ......................0,10 €/m2/rok

pozemky za účelom umiestnenia prenosnej garáže ......................0,10 €/m2/deň

stojiská pre potreby taxislužby .....................................................0,025 €/m2/deň

pri pozemkoch za účelom umiestnenia reklamného zariadenia sa výška nájmu stanovuje od plochy reklamného zariadenia nasledovne:

  • do 0,5 m2 ( vrátane)..................... 50,- €/rok
  • nad 0,5 m2 do 1 m2 ....................100,- €/rok
  • za každý ďalší započatý m2 .........50,- €/rok
  • podnikateľ, ktorý má sídlo na území mesta Krupina bez rozdielu rozsahu plochy ..........................................33,- €/rok

Príloha č. 2

Určenie minimálnej sadzby ročnej úhrady za užívanie nebytových priestorov:

prevádzky zabezpečujúce dodávku televízneho obrazu, elektrickej energie, tepla a pod.: .............................................. 33,20 €/m2/rok

reštauračné zariadenia, pohostinstvá: ................................................. 40, - €/m2/rok

kancelárske priestory: ......................................................................... 36,60 €/m2/rok

kancelárske priestory pre strany: ......................................................... 33,20 €/m2/rok

predajne: .............................................................................................. 36,60 €/m2/rok

prevádzky poskytujúce služby: ............................................................ 21,60 €/m2/rok

prevádzky poskytujúce zdravotnícke služby: .......................................20, - €/m2/rok

priemyselné, výrobné haly ....................................................................16,60 €/m2/rok

jednorazové poskytnutie nebytové priestory pre športové aktivity, ktoré budú zastrešované TJ ŠK Krupina, Centrom voľného času, školskými zariadeniami Mesta Krupina a iné o ktorých rozhodne primátor mesta: ...............................0, - €/m2/rok

OkresKrupina
RegiónHont
KrajBanskobystrický
Počet obyvateľov7 890
Rozloha8 867 ha
Nadmorská výška262 m n.m.
Prvá písomná zmienka1 238
PrimátorIng. Radoslav Vazan
PSČ963 01
KRUPINA Počasie Projekty mesta Krupina Projekty mesta Krupina podporené BBSK Projekty mesta Krupina podporené BBSK Zasadnutia MsZ online GISPLAN mesta Krupina Live kamera mesta Krupina Projekty s podporou Európskej únie

Prostriedky zo štátneho rozpočtu na šport v rokoch 2019 - 2021: 200 000,-€

Fond na podporu športu

Audiovizuálny fond

Naturpack organizácia zodpovednosti výrobcov

© 2024. Posledná aktualizácia stránky: 20.12.2024, 13:20