VZN o zásadách hospodárenia s majetkom mesta

VŠEOBECNE ZÁVÄZNÉ NARIADENIE MESTA KRUPINA

č. 4/2015

o zásadách hospodárenia s majetkom mesta

V súlade zo Zákonom č. 369/1990 Zb., o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, najmä § 6, § 8, § 11 ods. 4 (ďalej len „ Zákon o obecnom zriadení“) , Zákona č.138/1991 Zb., o majetku obcí v znení neskorších predpisov, najmä v súlade s § 9, (ďalej len „ Zákon o majetku obcí“) nariaďujú sa tieto zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta Krupina.

PRVÁ ČASŤ

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Článok 1

1. Mesto Krupina je právnická osoba, ktorá za podmienok stanovených v príslušných právnych predpisoch a v tomto VZN č. 4/2015 samostatne hospodári s vlastným majetkom. Mesto Krupina je tvorené orgánmi obce, ktoré sú: poslanci MsZ a primátor.

2. Mestské zastupiteľstvo najmä na základe § 11, ods. 4., písm. a) Zákona č. 369/1990 v znení neskorších predpisov, určuje zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta a s majetkom štátu, ktorý užíva a schvaľuje najdôležitejšie úkony týkajúce sa tohto majetku ako aj kontroly hospodárenia s ním.

3. Toto VZN sa vzťahuje na mesto, jeho orgány, právnické osoby zriadené a založené mestom, ktoré sú oprávnené v rozsahu stanovenom osobitným predpisom, týmto VZN alebo zmluvou majetok mesta užívať, brať z neho úžitky a nakladať s ním.

4. Týmto VZN sa určujú:

a) práva a povinnosti organizácií, ktoré mesto zriadilo, založilo pri správe majetku mesta,

b) podmienky odňatia majetku organizáciám, ktoré mesto zriadilo alebo založilo,

c) postup prenechávania majetku do užívania,

d) nakladanie s cennými papiermi,

e) ktoré úkony organizácií podliehajú schváleniu orgánmi mesta,

f) spôsoby výkonu práv vyplývajúcich z vlastníctva cenných papierov a majetkových podielov na právnických osobách založených mestom, alebo v ktorých má mesto postavenie ovládajúcej osoby alebo rozhodujúci vplyv s dôrazom na transparentnosť a efektívnosť nakladania s majetkom.

DRUHÁ ČASŤ

MAJETOK MESTA

Článok 2

Vymedzenie majetku mesta

1. Majetok mesta tvoria nehnuteľné veci a hnuteľné veci vrátane finančných prostriedkov, ako aj pohľadávky a iné majetkové práva, ktoré sú vo vlastníctve mesta podľa zákona o majetku obcí alebo ktoré nadobudlo mesto do vlastníctva prechodom z majetku Slovenskej republiky na základe zákona o majetku obcí alebo osobitného predpisu, alebo vlastnou činnosťou.

2. Majetok mesta slúži na plnenie úloh mesta. Majetok mesta možno použiť najmä na verejné účely, na podnikateľskú činnosť a na výkon samosprávy mesta.

3. Mesto, okrem majetku, ktorý prešiel z vlastníctva štátu do majetku mesta podľa zákona o majetku obcí, môže nadobúdať majetok kúpou, zámenou, darovaním, dedením, rozhodnutím orgánu štátu, vlastnou a podnikateľskou činnosťou.

4. Mesto hospodári so svojím majetkom samostatne alebo prostredníctvom správcu majetku mesta, ktorým je jeho rozpočtová alebo príspevková organizácia zriadená v zmysle osobitného zákona.

5. Darovanie nehnuteľného majetku mesta je neprípustné, ak osobitný predpis neustanovuje inak.

6. Majetok mesta, ktorý slúži na verejné účely (najmä miestne komunikácie a iné verejné priestranstvá), je verejne prístupný a možno ho obvyklým spôsobom používať, ak jeho používanie mesto neobmedzilo.

7. Mesto môže svoj majetok vložiť ako vklad do základného imania obchodnej spoločnosti alebo môže zo svojho majetku založiť právnickú osobu (napr. neziskovú organizáciu).

8. Evidenciu o stave a pohybe majetku mesta vedie Mestský úrad v Krupine v súlade s platnou právnou úpravou.

9. Mesto vystupuje v majetkových vzťahoch vo svojom mene a má majetkovú zodpovednosť z týchto vzťahov vyplývajúcu, pokiaľ osobitné predpisy neustanovujú inak.

Článok 3

Všeobecné zásady hospodárenia

1. Všetky orgány mesta, rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené mestom (ďalej len „správca“), subjekty s majetkovou účasťou mesta, spoločnosti, organizácie, združenia, užívajúce majetok mesta, sú povinné majetok mesta najmä:

a) zveľaďovať, zhodnocovať a vo svojej celkovej hodnote v zásade nezmenšený zachovať,

b) udržiavať, užívať, brať z neho úžitky,

c) chrániť ho pred poškodením, zničením, stratou alebo zneužitím,

d) používať všetky právne prostriedky na ochranu majetku, vrátane včasného uplatňovania svojich práv alebo oprávnených záujmov pred príslušnými orgánmi,

e) viesť majetok v účtovníctve a v predpísanej evidencii podľa osobitných predpisov,

f) vykonávať inventarizáciu majetku a záväzkov podľa osobitných predpisov a nariadení primátora mesta a uznesení MsZ, zákona o účtovníctve 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov a príslušných interných predpisov mesta.

2. Mesto je povinné zachovať účelové určenie majetku, ktorý nadobudlo podľa § 2b a § 2c zákona č.138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov na výchovno - vzdelávací proces, v oblasti vzdelávania a výchovy a činnosti s ním súvisiacich a na zabezpečenie sociálnej pomoci a zdravotnej starostlivosti. Na tento majetok nemožno zriadiť záložné právo ani zabezpečovací prevod práva, uskutočniť výkon rozhodnutia, konkurzné konanie a reštrukturalizáciu podľa osobitných predpisov. Táto povinnosť sa skončí na základe rozhodnutia mestského zastupiteľstva podľa § 7a ods.2 zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov.

3. Všetky právne úkony spojené s nakladaním s majetkom mesta musia mať písomnú formu, inak sú neplatné.

4. Fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej sa majetok prenecháva do prenájmu, výpožičky alebo sa prevádza do vlastníctva, musí mať ku dňu podpísania zmluvy uhradené všetky splatné záväzky voči mestu.

TRETIA ČASŤ

KOMPETENCIE PRI NAKLADANÍ S MAJETKOM MESTA

Článok 4

Rozhodovaciu právomoc pri nakladaní s majetkom mesta majú:

1. mestské zastupiteľstvo, právomoci uvedené odseku 1 tohto článku,

2. primátor mesta, právomoci uvedené odseku 2 tohto článku,

3. štatutárny zástupca príspevkovej alebo rozpočtovej organizácie zriadenej mestom (ďalej len RO a PO), právomoci uvedené odseku 3 tohto článku,

1. Mestské zastupiteľstvo rozhoduje o:

a) spôsobe prevodu vlastníctva nehnuteľného majetku mesta, to neplatí, ak je mesto povinné previesť nehnuteľný majetok podľa osobitného predpisu (§ 18a ods. 3, 29a ods 1. zákona č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v znení neskorších predpisov,

b) prevode vlastníctva nehnuteľného majetku mesta, to neplatí, ak je mesto povinné previesť nehnuteľný majetok podľa osobitného predpisu (§ 18a ods. 3, 29a ods 1. zákona č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v znení neskorších predpisov,

c) nadobúdaní nehnuteľného majetku (aj darovaním, dedením),

d) podmienkach obchodnej verejnej súťaže, ak sa má prevod vlastníctva nehnuteľného majetku mesta realizovať na základe obchodnej verejnej súťaže,

e) prevodoch vlastníctva hnuteľného majetku, vedeného v majetku mesta nad nadobúdaciu hodnotu 3.500.-Eur v jednotlivom prípade,

f) nakladaní s majetkovými právami Mesta, ak podľa týchto zásad nemá právomoc nakladania primátor mesta, alebo štatutárny zástupca RO a PO,

g) vkladaní majetku mesta do majetku zakladaných alebo existujúcich obchodných spoločností,

h) uzavretí koncesných zmlúv na uskutočnenie stavebných prác alebo koncesných zmlúv na poskytnutie služby uzatvorených podľa osobitného predpisu (zákon č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), a to trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov MsZ,

i) zriadení a zrušení vecného bremena,

j) prenájme nehnuteľného majetku okrem prípadov uvedených v bode 2., ods. a) a b) tohto článku, tohto nariadenia,

k) prenájme pozemku na stavebné účely,

l) prenechaní lesných a poľnohospodárskych pozemkov do nájmu, o zrušení nájmu ako aj o uzatvorení zmluvy na výkon práva poľovníctva s poľovníckymi združeniami,

m) možnosti započítania investičných nákladov nájomcu a nákladov nájomcu vynaložených na opravy do predmetu nájmu s nájomným podľa čl. 14 ods. 1 týchto zásad, nad hodnotu 1.000,- € na predmet nájmu ročne,

n) prebytočnosti alebo neupotrebiteľnosti hnuteľného majetku, aj hnuteľného majetku zvereného do správy, ak jeho nadobúdacia cena bola v jednotlivom prípade vyššia ako 3.500,- Eur,

o) zriadení, zrušení rozpočtových organizácií a príspevkových organizácií a návrh primátora mesta vymenúvať a odvolávať ich štatutárnych zástupcov (riaditeľov)

p) zverení a odňatí nehnuteľného majetku mesta do ich a z ich správy a prevode správy nehnuteľného majetku a stavieb (spevnené plochy, ihriská a pod.) medzi ich správcami-rozpočtovými a príspevkovými organizáciami,

q) zmluve uzavretej podľa § 20 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov (združenie obcí),

r) rozhoduje o prijatí úveru alebo pôžičky, o prevzatí záruky za poskytnutie návratnej finančnej výpomoci zo štátneho rozpočtu, mimovládnych zdrojov alebo o prijatí nenávratného finančného príspevku,

s) poskytnutí úveru alebo pôžičky rozpočtovej a príspevkovej organizácii,

t) odpísaní nevymožiteľnej nedaňovej pohľadávky v hodnote nad 200,- Eur (okrem daňových pohľadávok, ktorých odpísanie je upravené v osobitnom zákone č. 563/2009 Zb. /daňový poriadok), v znení neskorších predpisov a pohľadávok v prípade zrušenia konkurzu, zamietnutia návrhu na konkurz pre nedostatok majetku, alebo v prípade zastavenia exekúcie pre nedostatok majetku dlžníka, pri zániku povinného bez právneho nástupcu,

u) združení finančných prostriedkov a účasť v združeniach,

v) vydávaní a nakladaní s cennými papiermi, zároveň určuje spôsob výkonu práv vyplývajúcich z vlastníctva cenných papierov s dôrazom na efektívnosť a transparentnosť,

w) nakladaní s majetkom a majetkovými právami nešpecifikovanými v týchto zásadách,

x) o uzneseniach k návrhu spoločenských zmlúv a zakladateľských listín so 100% účasťou mesta, ich zmien a aktualizácií na základe zmien, schválených uznesením MsZ, o vstupe mesta do obchodných spoločností, majetkovej účasti mesta v právnickej osobe, prevode obchodného podielu mesta, prevode akcií, zániku účasti mesta v spoločnostiach,

y) členoch: výberových komisií, obchodno-verejných súťaží, výberových komisií pri verejnom obstarávaní a i., kde je použitý inštitút výberovej komisie. Toto neplatí, ak je povinnosť výberu víťaza daná elektronickým trhoviskom, alebo iným právnym úkonom vylučujúcim výberovú komisiu.

z) zakladaní a zrušení obchodných spoločností a iných právnických osôb a schvaľuje zástupcov mesta do ich štatutárnych a kontrolných orgánov v súlade s § 11 ods. 4 písm. l) zákona o majetku obcí,

2. Primátor mesta rozhoduje o:

a) prenájme hnuteľného a nehnuteľného majetku na dobu určitú do 1 roka (okrem majetku zvereného do správy), pričom pri nehnuteľnom majetku nesmie byť výpovedná lehota kratšia ako tri mesiace, nakoľko tento postup MsZ považuje za primeraný na základe zákona č. 138/1991 Zb., § 9 a § 9a,

b) zverení hnuteľného majetku do správy rozpočtovým a príspevkovým organizáciám,

c) predaji hnuteľného majetku vedeného v účtovníctve ak jeho nadobúdacia hodnota nebola vyššia ako 3 500,- Eur, v jednotlivom prípade,

d) nadobúdaní hnuteľného majetku do vlastníctva mesta v súlade so schváleným objemom rozpočtových prostriedkov,

e) prebytočnosti alebo neupotrebiteľnosti hnuteľného majetku, hnuteľného majetku mesta ktorý je v nájme, okrem majetku zvereného do správy, ak jeho nadobúdacia hodnota nebola vyššia ako 3 500,- Eur v jednotlivom prípade,

f) vypožičaní hnuteľného majetku na dobu určitú do 1 roka, a to aj opakovane,

g) jednotlivom započítaní investičných nákladov nájomcu na predmet nájmu a nákladov nájomcu na opravy predmetu nájmu súvisiacich s užívaním predmetu nájmu s nájomným do 1.000,- € na predmet nájmu ročne

h) upustení od vymáhania nedaňovej pohľadávky do výšky 200,- Eur v jednotlivom prípade tej istej fyzickej a právnickej osobe ročne, pričom celková výška všetkých odpustených pohľadávok nesmie presiahnuť 1 000,- Eur ročne a pohľadávok v prípade zrušenia konkurzu, zamietnutia návrhu na konkurz pre nedostatok majetku, alebo v prípade zastavenia exekúcie pre nedostatok majetku dlžníka, pri zániku povinného bez právneho nástupcu, o celkovej výške odpísaných pohľadávok bude MsZ informované v záverečnom účte mesta,

i) uzavretí zmlúv, vrátane mandátnych, ako aj ich dodatkoch do hodnoty 5.000,- €, ktoré nepodliehajú schváleniu MsZ

j) návrhu vedúcich (riaditeľov) príspevkových a rozpočtových organizácii, zriadených mestom.

3. Štatutárni zástupcovia rozpočtových a príspevkových organizácií zriadených mestom a majú právomoc rozhodovať o:

a) nadobúdaní hnuteľného majetku do vlastníctva mesta bezodplatne alebo odplatne v zmysle platných právnych predpisov v súlade s finančným krytím schváleného rozpočtu mesta,

b) o prebytočnosti alebo neupotrebiteľnosti hnuteľného majetku, majetku mesta ktorý je v nájme a ktorého nadobúdacia hodnota nebola vyššia ako 3.500,- Eur v jednotlivom prípade. Na základe návrhu svojej inventarizačnej komisie a následne po písomnom súhlase primátora mesta, predať, darovať alebo zlikvidovať v súlade s právnymi predpismi SR,

c) prenajímaní im zvereného hnuteľného a nehnuteľného majetku iným fyzickým alebo právnickým osobám v súlade s týmto VZN a zákonom o majetku obcí, v súlade s jeho účelovým určením, štatutárny zástupca RO a PO nie je oprávnený zverený majetok poskytovať pre politické účely jednotlivcom ani politickým stranám, najmä nie pre účely, ktoré by mohli byť v rozpore s všeobecne platnými mravnými zásadami,

d) prenajímaní jemu zvereného služobného bytu na dobu určitú, a to do ukončenia pracovného pomeru na ktorý je služobný byt viazaný. Nájomcom služobného bytu môže byť iba ten, kto vykonáva prácu, na ktorú je nájom služobného bytu viazaný,

e) zhodnocovaní hnuteľného a nehnuteľného majetku v súlade s finančným krytím schváleného rozpočtu mesta.

ŠTVRTÁ ČASŤ

PREVODY VLASTNÍCTVA MAJETKU MESTA

Článok 5

Nadobúdanie majetku do vlastníctva mesta

1. Mesto môže nadobúdať nehnuteľný alebo hnuteľný majetok v zmysle platných právnych predpisov, a to od právnických alebo fyzických osôb odplatne alebo bezodplatne:

a) prevodom vlastníckeho práva (kúpna zmluva, darovacia zmluva, zámenná zmluva...),

b) prechodom vlastníckeho práva (dedením, rozhodnutím súdu ...),

c) vlastnou podnikateľskou činnosťou (zisk spoločnosti, príjem dotácií, nenávratné finančné príspevky)

d) prevodom z majetku štátu zo zákona podľa osobitných predpisov (napr. zákon 138/1991 Zb. o majetku obcí),

e) inou právnou formou.

Článok 6

Prevody majetku mesta

1. Mesto môže previesť vlastníctvo k nehnuteľnému majetku na iné právnické osoby a fyzické osoby len za odplatu.

2. Darovanie nehnuteľného majetku mesta je neprípustné, ak osobitný predpis neustanovuje inak.

3. Ak osobitný zákon (zákon č. 138/1991 Zb. o majetku obcí) neustanovuje inak, prevody vlastníctva majetku mesta sa musia vykonať:

a) na základe obchodnej verejnej súťaže, podľa §281 až §288 Obchodného zákonníka, pričom podmienky obchodnej verejnej súťaže schvaľuje mestské zastupiteľstvo, na tom istom zasadnutí ako schváli zámer predaja majetku formou OVS,

b) dobrovoľnou dražbou (podľa zákona č. 527/2002 Z. z. o dobrovoľných dražbách v znení neskorších predpisov),

c) priamym predajom najmenej za cenu vo výške všeobecnej hodnoty majetku stanovenej podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom),

4. Mesto zverejní zámer predať svoj majetok na základe OVS, dobrovoľnou dražbou, priamym predajom, a aj jeho spôsob, na svojej úradnej tabuli, na internetovej stránke mesta (www.krupina.sk) a v regionálnej tlači. Ak ide o prevod podľa odseku 3 písm. a) a b) musí oznámenie v regionálnej tlači obsahovať aspoň miesto, kde sú zverejnené podmienky obchodnej verejnej súťaže alebo dražby.

5. Obec zverejní zámer predať svoj majetok priamym predajom minimálne na 15 dní, zároveň zverejní lehotu na doručenie cenových ponúk záujemcov. Zámer priameho predaja nehnuteľného majetku schvaľuje mestské zastupiteľstvo.

6. Mesto môže previesť hnuteľný majetok iným právnickým alebo fyzickým osobám za odplatu, alebo bezodplatne.

7. Náklady spojené s prevodom nehnuteľného majetku znáša v prípade zámeny žiadateľ a v prípade predaja mestského majetku kupujúci. 8. Mesto môže svoj majetok vložiť ako vklad do základného imania obchodnej spoločnosti alebo môže zo svojho majetku založiť právnickú osobu.

8. Obchodná verejná súťaž

8.1. Mesto použije metódu obchodnej verejnej súťaže pri prevode majetku:

a) ktorého všeobecná hodnota stanovená podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom) presiahne hodnotu 40 000,- Eur, (ak neuplatní niektoré s ustanovení odseku 10 týchto zásad),

b) pri odpredajoch bytov, na ktoré sa nevzťahuje výnimka zo zákona o predkupnom práve nájomcov,

c) ak ide o nehnuteľnosť, o ktorú má preukázateľne záujem viac fyzických alebo právnických osôb, to znamená ak na podateľňu mestského úradu boli doručené minimálne dve žiadosti na odkúpenie jednej nehnuteľnosti, a to v lehote najneskôr tri dni pred konaním mestského zastupiteľstva na ktorom sa má rozhodnúť o predaji majetku, (ak neuplatní niektoré s ustanovení odseku 10 týchto zásad),

d) v prípade, že o obchodnej verejnej súťaži rozhodne mestské zastupiteľstvo.

8.2. Zadefinovanie predmetu obchodnej verejnej súťaže navrhne oddelenie správy majetku mesta, obsahuje identifikáciu nehnuteľnosti, v prípade potreby minimálnu cenu podľa znaleckého posudku.

8.3. Podklady k určeniu podmienok obchodnej verejnej súťaže pre každý konkrétny prípad pripraví na prerokovanie v komisii Rozvoja mesta a následne na schválenie MsZ oddelenie správy majetku mesta. Po ich schválení Mesto Krupina obchodnú verejnú súťaž zverejní na úradnej tabuli, internetovej stránke, v miestnej tlači, a to minimálne počas 15 dní. Z oznámenia musí byť zrejmé o aký majetok ide, aby nebol zameniteľný s iným majetkom. Pri zverejnení v regionálnej tlači musí oznámenie obsahovať aspoň miesto, kde sú zverejnené podmienky obchodnej verejnej súťaž. Podmienky OVS spravidla schváli MsZ na tom istom zasadnutí, na ktorom schvaľuje aj samotný zámer predaj formou OVS.

8.4. Podmienky obchodnej verejnej súťaže obsahujú najmä:

a) názov vyhlasovateľa (Mesto Krupina) a presnú adresu vyhlasovateľa, IČO,

b) predmet obchodnej verejnej súťaže (súpisné číslo stavby, popis nehnuteľnosti, parcelné číslo, katastrálne územie, tak aby neboli zameniteľné s iným majetkom), ak predmetom OVS nie je celá parcela, je potrebné doloženie geometrického plánu alebo aspoň grafické znázornenie časti pozemku, ktorého sa OVS týka,

c) kritériá, ktoré budú uplatnené pri výbere najvýhodnejšej ponuky,

d) lehota do ktorej je možné podávať súťažné návrhy,

e) spôsob podávania súťažných návrhov,

f) obsah súťažných podkladov,

g) kontakt na zamestnanca mestského úradu, ako kontaktnú osobu,

h) vymienenie práva odstúpiť od výsledkov OVS aj bez uvedenia dôvodu,

i) lehotu do ktorej je víťaz obchodnej verejnej súťaže povinný uzatvoriť zmluvu. Mesto je povinné zverejniť ich najneskôr 15 dní pred uzávierkou na podávanie návrhov do obchodnej verejnej súťaže.

8.5. MsZ uznesením menuje na otváranie a vyhodnotenie súťažných návrhov súťažnú komisiu v nepárnom počte, ktorá je najmenej päťčlenná a maximálne jedenásťčlenná z ktorých je nadpolovičná väčšina z radov poslancov MsZ, zároveň zvolí jedného z členov za predsedu komisie. Členovia komisie musia byť morálne bezúhonní, nesmú byť účastníkmi súťaže, ani osobami v priamom príbuzenskom vzťahu s účastníkom súťaže.

8.6. Komisia je uznášaniaschopná, ak sú prítomní aspoň piati členovia komisie, z toho jedného si zvolia za zapisovateľa.

8.7. Komisia označí jednotlivé podania číslom návrhu, očísluje prílohy, skontroluje formálnu úplnosť návrhov a spíše záznam, ktorý obsahuje nasledovné: počet účastníkov, neporušenosť súťažných návrhov, formálnu úplnosť návrhov, ktoré návrhy boli vyradené aj s odôvodnením, podpisy členov komisie.

8.8. Komisia vyhodnotí podané súťažné návrhy spravidla do 5 pracovných dní od otvárania súťažných návrhov. O priebehu vyhodnotenia spíše komisia záznam, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou zápisnice a obsahuje:

a) predmet OVS,

b) zloženie členov komisie,

c) zoznam účastníkov,

d) zoznam nevyhodnotených návrhov aj s odôvodnením,

e) zoznam ostatných návrhov,

f) kritériá pre výber najvýhodnejšej ponuky,

g) výsledky hodnotenia s určením najvýhodnejšej ponuky,

h) podpis všetkých zúčastnených členov komisie,

i) za úplnosť zodpovedá predseda komisie.

8.9. OVS sa končí schválením najvhodnejšieho návrhu mestským zastupiteľstvom, prípadne zrušením OVS mestským zastupiteľstvom, vrátane odmietnutia predložených súťažných návrhov.

8.10. Oddelenie správy majetku mesta do 7 pracovných dní po konaní mestského zastupiteľstva zašle účastníkom súťaže, ktorí sa jej zúčastnili, oznámenie o výsledku.

8.11. Účastník súťaže, ktorému MsZ schválilo predaj nehnuteľného majetku je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu najneskôr do 60 dní od schválenia v mestskom zastupiteľstve. V prípade ak nedôjde k uzatvoreniu zmluvy do 60 dní z dôvodov na strane kupujúceho, OVS sa stáva neplatnou.

8.12. Samotná obchodná verejná súťaž sa riadi ustanoveniami § 281 – 288 Obchodného zákonníka.

9. Priamy predaj

9.1 Mesto použije metódu priameho predaja pri prevode majetku v prípade, ak o tom rozhodne mestské zastupiteľstvo. Obec nemôže previesť svoj majetok priamym predajom, ak všeobecná hodnota majetku stanovená podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom) presiahne 20.000,- Eur. Stanovenie hodnoty majetku obce (znalecký posudok) pri priamom predaji nemôže byť v čase jeho schvaľovania staršie ako 6 mesiacov.

9.2 Kúpnu cenu pri priamom predaji schvaľuje mestské zastupiteľstvo, táto cena nemôže byť nižšia ako všeobecná hodnota majetku stanovená podľa osobitného predpisu (znaleckým posudkom), okrem prípadov hodných osobitného zreteľa, pri predaji bytu alebo pozemku podľa osobitného predpisu 182/1993 Z. z., hnuteľnej veci, ktorej zostatková cena je nižšia ako 3.500,- Eur.

9.3 Oddelenie správy majetku mesta, na základe schváleného zámeru priameho odpredaja majetku, zabezpečí jeho zverejnenie na úradnej tabuli, internetovej stránke mesta a v regionálnej tlači, minimálne na 15 dní, zároveň zverejní aj lehotu na doručenie cenových ponúk ostatných záujemcov. Zverejnením zámeru predať majetok priamym predajom má Mesto možnosť zistiť záujemcov o kúpu majetku a ich cenové ponuky, čo môže MsZ pomôcť informovane sa rozhodnúť.

9.4 Mesto nemôže previesť vlastníctvo svojho nehnuteľného majetku priamym predajom na fyzickú osobu, ktorá je v Meste Krupina:

a) primátorom mesta,

b) poslancom mestského zastupiteľstva,

c) štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu právnickej osoby zriadenej alebo založenej mestom,

d) prednostom mestského úradu,

e) zamestnancom mesta,

f) hlavným kontrolórom mesta,

g) blízkou osobou osôb uvedených v písmenách a) až f).

9.5 Mesto nemôže previesť vlastníctvo svojho majetku priamym predajom na právnickú osobu, v ktorej zakladateľom, vlastníkom obchodného podielu, štatutárnym orgánom, členom riadiaceho, výkonného alebo dozorného orgánu je osoba uvedená v bode 9.4., to neplatí, ak ide o právnickú osobu, ktorej zakladateľom je obec alebo v ktorej má obec obchodný podiel.

10. Iný spôsob prevodu ako je stanovené § 9a ods. 1) zákona č. 138/1991 Zb.

Ustanovenia uvedené v bode 8. a v bode 9. týchto zásad sa nepoužijú pri prevode majetku mesta v nasledovných prípadoch:

a) pri prevode nehnuteľného majetku, ktorý je obec povinná previesť podľa osobitného predpisu (napr. zákon 182/1993 Z.z. ), v tomto prípade nie je potrebné schválenie prevodu mestským zastupiteľstvom,

b) pri prevode pozemku zastavaného stavbou vo vlastníctve nadobúdateľa vrátane priľahlej plochy, ktorá svojím umiestnením a využitím tvorí neoddeliteľný celok so stavbou, v tomto prípade postačuje súhlas nadpolovičnej väčšiny hlasujúcich poslancov,

c) pri prevode podielu majetku obce, ktorým sa realizuje zákonné predkupné právo (§140 Občianskeho zákonníka), v tomto prípade postačuje súhlas nadpolovičnej väčšiny hlasujúcich poslancov,

d) pri prevode hnuteľnej veci, ktorej nadobúdacia cena bola nižšia ako 3 500,- Eur, o predaji má právo rozhodnúť primátor mesta,

e) pri prevodoch majetku obce z dôvodu hodného osobitného zreteľa, o ktorých obecné zastupiteľstvo rozhodne trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov, pričom osobitný zreteľ musí byť zdôvodnený; zámer previesť majetok týmto spôsobom je obec povinná zverejniť najmenej 15 dní pred schvaľovaním prevodu obecným zastupiteľstvom na svojej úradnej tabuli a na svojej internetovej stránke, ak ju má obec zriadenú. V prípade prevodu majetku obce z dôvodu hodného osobitného zreteľa, sa na prvom zasadnutí mestského zastupiteľstva schvaľuje zámer prevodu majetku v zmysle § 9a odsek 8e zákona č. 138/1991 Zb., následne mesto zabezpečí zverejnenie v zmysle zákona a až na nasledujúcom zasadnutí mestského zastupiteľstva sa schvaľuje samotný prevod. Na schválenie zámeru prevodu formou osobitného zreteľa je potrebná nadpolovičná väčšina hlasujúcich poslancov a samotný prevod je potrebné schváliť trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov.

Článok 7

Nakladanie, vkladanie, a nájom majetku mesta so 100% majetkovou účasťou mesta, na účely podnikania iných právnických a fyzických osôb

1. Mesto môže po predchádzajúcom prijatí uznesenia MsZ vložiť svoj majetok ako vklad do obchodnej spoločnosti alebo môže zo svojho majetku založiť inú právnickú osobu alebo ho združiť s majetkom iných právnických či fyzických osôb, alebo prenajať ak je tento použiteľný na tento účel. V prípade zrušenia, zmeny hodnoty majetku alebo zmenu nehnuteľností predmetu prenájmu majetku v založených obchodných spoločnostiach, je potrebné schvaľujúce uznesenie MsZ.

2. Vzhľadom na to, že jediným spoločníkom spoločnosti so 100% účasťou mesta je Mesto Krupina, sú členmi Valného zhromaždenia orgány mesta podľa § 10, ods. 1, zákona 369/1990 Zb. o obecnom zriadení. Pôsobnosť valného zhromaždenia v obchodných spoločnostiach so 100% účasťou mesta vykonáva primátor mesta.

3. Výber člena štatutárneho a dozorného orgánu spoločnosti so 100% účasťou mesta, vykonávajú poslanci MsZ formou výberového konania, po schválení uznesenia MsZ, ak nie je použitá forma výberu podľa Čl. 7., ods. 7., tohto VZN. Následne víťaz výberového konania musí byť Mestským zastupiteľstvom schválený za člena štatutárneho alebo dozorného orgánu spoločnosti. Výberovú komisiu tvoria všetci poslanci MsZ, ktorý si môžu prizvať 3 členov z odbornej verejnosti. Odborná verejnosť tvorí len poradný orgán Výberovej komisie. Podmienky výberového konania si určí komisia.

4. Pri vykonávaní pôsobnosti valného zhromaždenia so 100% majetkovou účasťou mesta v obchodnej spoločnosti, ako aj pri hlasovaní na valnom zhromaždení u viacosobovej obchodnej spoločnosti, ktorej je Mesto spoločníkom alebo akcionárom je primátor mesta viazaný informovať MsZ o programe zasadnutia a na základe uznesenia MsZ k uvedenému programu, toto rešpektovať.

5. Dozornú radu všetkých spoločností so 100% majetkovou účasťou mesta, si poslanci MsZ navrhujú 3 členov, ktorí boli uznesením MsZ riadne schválení do kontrolných orgánov týchto spoločností. Odmeňovanie členov DR upravuje Spoločenská zmluva.

6. Poslanci si pri výkone funkcie člena dozornej rady môžu prizvať ku konzultácii odborníka, vopred schváleného uznesením MsZ, v oblasti pre ktorú vykonávajú funkciu člena DR.

7. Poslanci MsZ môžu schváliť zástupcu do štatutárneho orgánu spoločnosti so 100% účasťou mesta, aj bez výberového konania na základe jeho odborných skúseností, dlhoročnou praxou ako aj všeobecnou zhodou MsZ. Táto forma výberu, však musí byť vopred schválená uznesením MsZ, z dôvodu vylúčenia voľby na základe Čl. 7., ods. 3., tohto VZN.

8. V prípade neschválenia víťaza výberového konania Výberovou komisiou a následne neprijatia schvaľujúceho uznesenia o víťazovi výberového konania MsZ za zástupcu do štatutárnych orgánov spoločností so 100% účasťou mesta, sa voľba opakuje podľa Čl. 7. tohto VZN.

9. Všetky spoločnosti so 100% majetkovou účasťou mesta sa zakladajú na základe zákona 369/1990, kde MsZ uznesením schváli znenie spoločenskej zmluvy, zakladateľskej listiny, notárskej zápisnice. Následne jediný spoločník Mesto Krupina bezodkladne zvolá Valné zhromaždenie v zložení MsZ a Primátor mesta a hlasovaním rozhodne o prijatí znenia spoločenskej zmluvy.

10. Po schválení spoločenskej zmluvy, notárskej zápisnice, zakladateľskej listiny, valným zhromaždením založenej spoločnosti, sa činnosť spoločnosti riadi ustanoveniami Obchodného zákona v znení neskorších predpisov, ako aj v súlade najmä s § 10 ods. 1, § 11 ods. 4, zákona 369/1990 Zb. o obecnom zriadení,

11. Zmeny ktoré počas fungovania spoločnosti vzniknú, a je potrebné ich zapracovať do spoločenskej zmluvy, notárskej zápisnice, zakladateľskej listiny, musia byť schválené uzneseniami mestského zastupiteľstva a následne schválené uznesením VZ jediného spoločníka spoločnosti. Primátor mesta ako vykonávateľ pôsobnosti Valného zhromaždenia v spoločnostiach, je schváleným uznesením VZ viazaný dodatkom preniesť tieto zmeny do spoločenských zmlúv, notárskych zápisníc, prípadne zakladajúcich listín, bezodkladne,

12. Štatutárny zástupca spoločnosti so 100% majetkovou účasťou alebo poverený zamestnanec, prípadne člen dozornej rady, prednesie každoročne do 30.4. valnému zhromaždeniu správu o hospodárení obchodnej spoločností za predchádzajúci kalendárny rok a správu o stave zvereného majetku. Pokiaľ právne predpisy ukladajú spoločnosti robiť audit, oboznámi VZ s výsledkom auditu.

13. O nájme bytov a nebytových priestorov v majetku mesta rozhoduje MsZ schváleným uznesením. Mesto zabezpečuje tento nájom na základe schváleného návrhu mandátnej a nájomnej zmluvy prostredníctvom Mestského bytového podniku, s.r.o. – spoločnosť so 100% majetkovou účasťou mesta,

14. O nájme lesných pozemkov, lesného porastu, vodných plôch v majetku mesta rozhoduje MsZ schváleným uznesením. Mesto zabezpečuje tento nájom na základe schváleného návrhu nájomnej zmluvy prostredníctvom Mestských lesov, s.r.o. – spoločnosť so 100% majetkovou účasťou mesta,

15. O nájme hnuteľného a nehnuteľného majetku mesta, ako aj o vykonávanie činností na zabezpečenie prevádzkovania majetku mesta a poskytovania služieb obyvateľstvu na jeho hospodárne a efektívne využívanie rozhoduje MsZ schváleným uznesením. Mesto zabezpečuje tieto činnosti na základe schváleného návrhu mandátnej a nájomnej zmluvy, prostredníctvom Mestského podniku služieb s.r.o. – spoločnosť so 100% majetkovou účasťou mesta,

16. Mesto môže uzavrieť obchodno-právny vzťah s obchodnou spoločnosťou alebo s inou právnickou osobou, predmetom ktorého bude užívanie jeho majetku. V obchodno-právnom vzťahu bude špecifikovaný najmä účel využitia majetku, čas trvania zmluvného vzťahu, práva a povinnosti zmluvných strán. Mesto nie je oprávnené dať súhlas tejto právnickej osobe na zriadenie záložného práva k majetku mesta ani na jeho iné zaťaženie.

PIATA ČASŤ

SPRÁVA MAJETKU MESTA

Článok 8

Správa majetku rozpočtových a príspevkových organizácií

1. Správa majetku mesta je súhrn oprávnení a povinností správcu k tej časti majetku mesta, ktorú mu mesto zverilo do správy.

2. Mesto môže zveriť svoj majetok do správy RO a PO, ktoré zriadilo podľa osobitného predpisu. Všetky právne úkony spojené s nakladaním s majetkom mesta musia mať písomnú formu, inak sú neplatné.

3. Majetok mesta môže byť v spoločnej správe viacerých správcov, pričom spoločná správa je podielová. Podiel vyjadruje mieru, akou sa správcovia podieľajú na právach a povinnostiach vyplývajúcich zo spoločnej správy majetku mesta. Podiely správcov určí mestské zastupiteľstvo.

4. Pod správou mestského majetku sa rozumie oprávnenie majetok mesta držať, užívať, brať úžitky a nakladať s ním v súlade so zákonom č.138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov, tohto VZN a tiež v súlade so štatútom mesta.

5. Mesto na základe predchádzajúceho rozhodnutia mestského zastupiteľstva, prípadne primátora mesta, v zmysle článku 4 týchto zásad, zveruje svoj majetok RO a PO spravidla bezodplatne.

6. O zverení majetku do správy sa uzatvára ”Zmluva o zverení majetku do správy”, ktorý obsahuje najmä:

a) určenie správcu,

b) určenie zvereného majetku,

c) určenie dňa prevodu,

d) určenie účelu na ktorý je zverený majetok,

e) v prípade spoločnej správy obsahuje aj podiel správcov,

f) hodnota zvereného majetku doložená účtovnými dokladmi,

g) práva a záväzky súvisiace so zvereným majetkom.

7. Kompetencie RO a PO pri nakladaní s majetkom sú stanovené v článku 4 ods.3 týchto zásad.

8. RO a PO je povinná nehnuteľný majetok jej zverený do správy poistiť.

9. RO a PO je povinná raz ročne, najneskôr do 20. januára, predložiť do ústrednej inventarizačnej komisie MsÚ inventarizáciu majetku k 31.12., s prehľadom úbytkov a prírastkov za predchádzajúci rok.

10. RO a PO je povinná podať návrh na zápis záznamu o správe jej zvereného nehnuteľného majetku do katastra nehnuteľností.

11. Mesto je oprávnené odňať majetok zverený do správy, ak RO a PO: a) porušuje článok 4 bod 3 a článok 7 týchto zásad, b) v prípadoch likvidácie, alebo zrušenia RO a PO, c) v ostatných prípadoch, ak to vyžaduje záujem mesta.

12. RO a PO je povinná do 30 dní odo dňa schválenia uznesenia MsZ o odňatí majetku zo správy vyhotoviť dodatok ku zmluve o zverení majetku do správy prípadne vyhotoviť písomný Protokol o odovzdaní majetku zo správy, ktorý obsahuje údaje uvedené v článku 7 bod 6 týchto Zásad.

13. RO a PO nemôže nadobudnúť majetok do svojho vlastníctva. Majetok, ktorý správca nadobúda, je vlastníctvom mesta. RO a PO vykonáva právne úkony pri správe majetku mesta v mene mesta. RO a PO koná v mene mesta pred súdmi a inými orgánmi vo veciach, ktoré sa týkajú majetku mesta, ktorý spravuje.

ŠIESTA ČASŤ

DOČASNÉ UŽÍVANIE MAJETKU

Článok 9

Podmienky prenechania majetku do užívania, nájmu, podnájmu a výpožičky

1. Mesto môže prenechať do užívania právnickej alebo fyzickej osobe majetok mesta, ktorý dočasne nepotrebuje na plnenie svojich úloh, na základe nájomnej zmluvy alebo zmluvy o výpožičke.

2. Ustanovenia článku 6 týchto zásad je mesto povinné primerane uplatniť aj pri prenechávaní majetku mesta do nájmu, a to najmenej za také nájomné, za aké sa v tom čase a na tom mieste obvykle prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel rovnaké alebo porovnateľné nehnuteľnosti, okrem:

a) hnuteľnej veci vo vlastníctve obce, ktorej zostatková cena je nižšia ako 3 500,- ,

b) nájmu majetku mesta, ktorého trvanie s tým istým nájomcom neprekročí desať dní v kalendárnom mesiaci, c) prípadov hodných osobitného zreteľa, o ktorých mestské zastupiteľstvo rozhodne trojpätinovou väčšinou všetkých poslancov.

3. V prípade ak mestské zastupiteľstvo schváli zámer nájmu pozemku formou osobitného zreteľa, zverejní mesto tento zámer počas minimálne 15 dní na úradnej tabuli mesta a na webovom sídle mesta. Až následne schvaľuje mestské zastupiteľstvo samotný nájom formou osobitného zreteľa, na schválenie je potrebná trojpätinová väčšina všetkých poslancov.

4. Zmluva o nájme alebo zmluva o výpožičke musí mať písomnú formu.

5. Fyzické odovzdanie predmetu nájmu sa vykoná protokolárnou formou za účasti zmluvných strán, respektíve ich zodpovedných zástupcov.

6. V závislosti od miery inflácie upraví mesto ročnú výšku nájmu o mieru inflácie vyhlásenú k 31. decembru predchádzajúceho roka v prípade, že miera inflácie je vyššia ako 3%. V prípade ak miera inflácie je menšia ako 3%, je povinnosťou mesta upraviť výšku nájmu po súčte rokov (od poslednej úpravy) po ktorých miera inflácie prekročila 3%. Miera inflácie sa zohľadní vypracovaním dodatku k platnej zmluve a uplatní sa vo výške miery inflácie vyhlásenej Štatistickým úradom SR v plnej výške.

7. Zmena záväzkového vzťahu spočívajúca v postúpení práv a povinností nájomcu na fyzickú alebo právnickú osobu nie je bez súhlasu MsZ prípustná.

8. Podnájom majetku mesta pripadá do úvahy len v prípade užívania majetku mesta obchodnými spoločnosťami a organizáciami založenými a zriadenými mestom a spoločnosti v ktorých má mesto majoritný podiel a rozhodovacie právo.

9. Podmienky podnájmu sú riešené osobitnou zmluvou uzavretou medzi nájomcom a podnájomcom.

Článok 10

Povinnosti a práva vlastníka a nájomcu

1. Nájomca je povinný zabezpečovať funkčnosť a vzhľad prenajatého majetku údržbou v úzkej súčinnosti s vlastníkom.

2. Plnenie základných povinností v oblasti údržby, opráv a stavebných úprav zabezpečuje vlastník a nájomca spoločne s nasledovnou špecifikáciou (ak v zmluve nie je dohodnuté inak): Vlastník je povinný najmä:

a) opravovať a udržiavať nosnú konštrukciu objektu,

b) zabezpečovať statickú bezpečnosť objektu,

c) opravovať a udržiavať strechy a krovy proti zatekaniu do objektu, ako aj zabezpečovať účinný odvod dažďových vôd,

d) udržiavať vonkajší vzhľad objektu – fasády, okná, vonkajšie vstupné schodištia a pod.,

e) zabezpečovať funkčnosť vonkajších prípojok inžinierskych sietí vzťahujúcich sa k objektu,

f) poistiť prenajatý nehnuteľný majetok.

3. Nájomca je povinný najmä:

a) chrániť majetok mesta pred poškodením, zničením a nakladať s ním hospodárne, používať všetky právne prostriedky na ochranu majetku, vrátane včasného uplatňovania svojich práv alebo oprávnených záujmov pred príslušnými orgánmi,

b) zabezpečovať zdravotnú nezávadnosť miestností z hľadiska povrchových úprav (steny, stropy, podlahy, okná, otvory . . .),

c) zabezpečovať bežnú údržbu a funkčnosť vnútorných rozvodov elektroinštalácií, pitnej vody, úžitkovej vody, kanalizácie, slaboprúdu, plynu, tepelných rozvodov, rozvodov vzduchotechniky, technologických zariadení a ostatných rozvodov slúžiacich k prevádzkovej činnosti objektu,

d) zabezpečovať správne a riadne merania médií v prípade uzavretia obchodných zmlúv s ich dodávateľmi,

e) pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a bezpečnosť technických zariadení zabezpečovať v zmysle platných predpisov pravidelné odborné prehliadky a odborné skúšky vyhradených technických zariadení, zariadení požiarnej ochrany a civilnej ochrany,

f) zabezpečovať údržbu verejnej zelene na prenajatých

g) bezodkladne vyrozumieť prenajímateľa o vzniku havárie v prenajatých priestoroch.

Článok 11

Služby spojené s nájmom

1. Zmluvu o poskytovaní služieb spojených s užívaním predmetu nájmu uzatvorí s príslušným správcom siete spravidla nájomca. Iba v prípade, ak to technické podmienky nedovoľujú, úhrady za služby spojené s užívaním predmetu nájmu sa určia nájomcovi zo strany mesta vo výpočtovom liste nájomnej zmluvy, prípadne paušálnou sadzbou v nájomnej zmluve.

2. Službami spojenými s užívaním predmetu nájmu sa rozumejú najmä:

a) spotreba vody - vodné, stočné, dažďové vody, odpadové vody,

b) dodávka tepla,

c) dodávka elektrickej energie a plynu,

d) prenájom nádob komunálneho odpadu,

e) upratovanie,

f) drobná údržba nehnuteľností špecifikovanej v nájomnej zmluve

g) údržba verejnej zelene ktorá je súčasťou k nehnuteľnosti a ktorá je špecifikovaná v nájomnej zmluve

3. Predpísané zálohy za služby podľa nájomnej zmluvy vlastník zúčtuje po uplynutí kalendárneho roka do 30 dní odo dňa doručenia faktúr od dodávateľov jednotlivých médií.

4. V prípade, že je nájom ukončený ktoroukoľvek zo zmluvných strán, a to v priebehu kalendárneho roka, prenajímateľ zúčtuje zálohy za služby do a to s ohľadom na ročné zúčtovanie.

Článok 12

Zhodnocovanie majetku mesta

1. Technické zhodnotenie majetku je vymedzené v § 29 zákona č.595/2003 Z.z o dani z príjmov v znení neskorších predpisov.

2. Rekonštrukciou majetku sa rozumejú také zásahy do hmotného investičného majetku, ktoré majú za následok zmenu jeho účelu, použitia, kvalitatívnu zmenu jeho výkonnosti alebo technických parametrov.

3. Modernizáciou majetku sa rozumie rozšírenie vybavenosti alebo použiteľnosti hmotného investičného majetku alebo nehmotného investičného majetku o také súčasti, ktoré pôvodný majetok neobsahoval, pričom tvoria neoddeliteľnú súčasť majetku.

4. Pokiaľ sa nájomca rozhodne vykonať zásah do predmetu nájmu formou nevyhnutných investícií, ktoré sú nutné k tomu, aby predmet nájmu zodpovedal podmienkam pre jeho riadne užívanie za daným účelom prenájmu, môže nájomca začať s vykonávaním nevyhnutných investícií len po predchádzajúcom písomnom súhlase mesta, ak je hodnota investícii do 1000,-€ bez DPH. Ak je hodnota nad 1000.-€ bez DPH, je nájomca povinný vyžiadať si súhlas mesta po schválení MsZ. V prípade uzavretia podnájomnej zmluvy na majetok mesta, je uvedenú povinnosť, žiadať predchádzajúci súhlas k stavebným úpravám a nevyhnutným investíciám, nájomca. V prípade udelenia súhlasu je nájomca povinný toto preniesť do konkrétnej zmluvy podnájomcu,

5. Mesto Krupina ako vlastník majetku vopred odsúhlasí opodstatnenie nevyhnutných stavebných opráv, investícií, prípadne stavebnej rekonštrukcie, použitia materiálov, rozsah prác a ďalšie potrebné skutočnosti, prípadne si v písomnom súhlase vymieni použitie konkrétnych materiálov a dodržanie stavebných postupov. Takéto technické zhodnotenie majetku mesta nájomcom bez započítavania s nájomným, odpisuje vo svojej evidencii nájomca.

Článok 13

Vzájomný zápočet

1. V prípade, že nájomca podľa článku 13 bod 4 týchto zásad, obdrží od mesta predchádzajúci písomný súhlas k realizácii investičného zámeru, je možné jeho investičné náklady započítať s nájomným, a to na základe Dohody o vzájomnom započítaní. O možnosti zápočtu rozhoduje mestské zastupiteľstvo, v zmysle článku 4 týchto zásad. Pred vydaním predchádzajúceho písomného súhlasu k realizácii investičného zámeru, je nájomca povinný predložiť rozpočet prác investície a použitých materiálov čo do druhu a ceny a ten musí byť odsúhlasený zodpovedným zamestnancom MsÚ. V prípade uplatnenia si odpisov nájomcom, môže byť rozdiel uplatnený pri vzájomnom zápočte.

2. Súhlas mesta k realizácií investičného zámeru nájomcom nesmie mesto udeliť v prípade, ak by vydanie takéhoto súhlasu bolo v rozpore so zákonom č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov.

3. V prípade, ak nájomca:

a) je platiteľom DPH, hodnota zápočtu je bez DPH,

b) nie je platiteľom DPH, hodnota zápočtu je s DPH.

4. Neoddeliteľnou súčasťou pre vzájomný zápočet sú nasledovné doklady:

a) predchádzajúci písomný súhlas mesta k realizácii investície,

b) dodávateľské faktúry vystavené na nájomcu, doložené dokladom o úhrade - daňové doklady, zmluva o dielo...,

c) rozhodnutie príslušného stavebného úradu, pokiaľ to rozsah diela vyžaduje,

d) doklad (potvrdenie) daňového úradu, že nájomca je platiteľom DPH,

e) protokol o odovzdaní a prevzatí diela,

f) znalecký posudok k určeniu ceny započítania a to len v prípade, ak:

• nájomca z objektívnych dôvodov nie je schopný zabezpečiť doklady podľa písm. b/ až e/ tohto bodu Zásad,

• a zároveň je možnosť zápočtu podľa znaleckého posudku zakotvená v zmluve uzatvorenej pred platnosťou týchto Zásad.

SIEDMA ČASŤ

Článok 14

Umiestňovanie inžinierskych sietí na pozemkoch vo vlastníctve mesta

1. Podzemné vedenia verejných rozvodov inžinierskych sietí - elektriny, plynu, tepla, vody, kanalizácie, verejného osvetlenia, telekomunikácií, informačných a oznamovacích sietí, miestneho rozhlasu je možné umiestňovať na pozemkoch vo vlastníctve mesta tak, že na tieto pozemky môže byť zriadené vecné bremeno za odplatu podľa zákona.

a) žiadosť s príslušnou dokumentáciou bude po odporučení komisiou výstavby, ž. p. a rozvoja mesta predložená na zasadnutie MsZ,

b) na základe uznesenia MsZ bude uzatvorená zmluva o budúcej zmluve o zriadení vecného bremena a prípadná výška odplaty,

c) po vybudovaní stavby a predložení geometrického plánu na vklad vecného bremena do katastra nehnuteľností bude uzatvorená zmluva o zriadení vecného bremena,

d) zmluva bude obsahovať povinnosť vlastníka siete, a to že vlastník siete na základe písomnej žiadosti mesta do troch pracovných dní zabezpečí bezplatné vytýčenie svojej siete v prospech mesta. V prípade, že to umožní ochranné pásmo rozvodov, aj za podmienky umožnenia prekládky potrebného počtu chráničiek Mestu Krupina, prípadne inému subjektu založenému mestom, na základe osobitnej dohody.

2. Prípojky (prislúchajúce šachty) k stavebným objektom je možné umiestňovať na pozemkoch vo vlastníctve mesta nasledovne:

a) v prípade, že prípojka neovplyvní využitie pozemku na účel, ktorému je určený, môže primátor mesta v pozícii stavebného úradu dať súhlas s použitím pozemku podpísaním oznámenia k ohláseniu drobnej stavby,

b) ak vybudovanie prípojky ovplyvní a znehodnotí budúce možné využitie pozemku, zriadiť odplatné časovo neobmedzené vecné bremeno v prospech vlastníka prípojky.

3. Vecné bremeno môže byť zriadené bezodplatne alebo s odplatou. Odplata za vecné bremeno sa určí individuálne a to v primeranej náhrade, najmenej v takej výške za akú sa v tom čase a na tom mieste obvykle zriaďuje vecné bremeno na dohodnutý účel na rovnaké alebo porovnateľné nehnuteľnosti, ak príloha k tomuto VZN neupravuje osobitným spôsobom odplatu za vecné bremeno podľa cenovej mapy. V prípade že výšku odplaty nie je možné určiť týmto spôsobom, stanoví sa je výška podľa osobitného predpisu-( Vyhláška č. 492/2004 Z.z. o stanovení všeobecnej hodnoty majetku, v znení neskorších predpisov. V prípadoch hodných osobitného zreteľa o ktorých rozhodne MsZ 3/5 – novou väčšinou všetkých poslancov sa môže zaťažiť nehnuteľný majetok mesta vecným bremenom a inými právami tretích osôb bezodplatne, ak je to vo verejnom záujme.

4. V zmluve o zriadení vecného bremena sa konkrétne určia práva a povinnosti vyplývajúce zo zriadeného vecného bremena účastníkom zmluvy a ich časový rozsah. Pri riešení žiadosti sa uplatní postup podľa ods. 1 písm. a) až d)

ÔSMA ČASŤ

NAKLADANIE S NEDAŇOVÝMI POHĽADÁVKAMI A INÝMI MAJETKOVÝMI PRÁVAMI

Článok 15

1. Mesto je oprávnené upustiť od trvalého vymáhania nedaňovej pohľadávky (ďalej pohľadávky) ak:

a) nemožno preukázať, že pohľadávka trvá alebo nemožno preukázať jej výšku a nie je predpoklad, aby túto výšku určil súd, alebo iný príslušný orgán,

b) dlžník zomrel a pohľadávka nebola v rámci dedičského konania uspokojená,

c) podľa oznámenia príslušného orgánu - súd, polícia a pod. je pobyt dlžníka neznámy,

d) sa pohľadávka premlčala a v rámci súdneho konania súd prihliadol na námietku premlčania,

e) zo všetkých okolností je zrejmé, že by náklady na vymáhanie pohľadávky presiahli jej výťažok, alebo vymáhanie nie je hospodárne,

f) zo závažných sociálnych dôvodov,

g) v prípade zrušenia konkurzu, zamietnutia návrhu na konku

OkresKrupina
RegiónHont
KrajBanskobystrický
Počet obyvateľov7 890
Rozloha8 867 ha
Nadmorská výška262 m n.m.
Prvá písomná zmienka1 238
PrimátorIng. Radoslav Vazan
PSČ963 01
KRUPINA Počasie Projekty mesta Krupina Projekty mesta Krupina podporené BBSK Projekty mesta Krupina podporené BBSK Zasadnutia MsZ online GISPLAN mesta Krupina Live kamera mesta Krupina Projekty s podporou Európskej únie

Prostriedky zo štátneho rozpočtu na šport v rokoch 2019 - 2021: 200 000,-€

Fond na podporu športu

Audiovizuálny fond

Naturpack organizácia zodpovednosti výrobcov

© 2024. Posledná aktualizácia stránky: 20.12.2024, 13:20